انرژی مصرفی کپنهاگ در ۲۰۵۰ کاملا تجدیدپذیر می‌شود

وقتی صحبت از فناوری سبز، ساختمان‌های پایدار، کسب‌وکارهای پاک می‌شود، کپنهاگ به عنوان یک پیشرو در سطح جهانی شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دانمارک و به‌خصوص کپنهاگ منابع انرژی تجدیدپذیر بسیاری از جمله انرژی باد، زیست توده و خورشید دارد. ۶۷ درصد تولید برق دانمارک از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود و این میزان در سال ۲۰۳۰ به ۷۰ درصد می‌رسد و در سال ۲۰۵۰ تمام انرژی کشور به‌طور مطلق از این طریق تأمین خواهد شد.

کپنهاگ از سهم انرژی‌های تجدیدپذیر دانمارک سهم بیشتری دارد و بیشتر از مزارع بادی‌دریایی و زمینی و سیستم تبدیل زباله به انرژی استفاده می‌کند. در این شهر حدود ۱۰۰ شبکه گرمایش منطقه‌ای، گرمای ساختمان‌ها را تأمین می‌کند که بیشترین میزان از منابع زیست‌توده و تبدیل زباله به انرژی به دست می‌آید.

این شهر یکی از بزرگترین و تمیزترین مزارع تولید همزمان برق و تأمین گرمای ساختمان موسوم به CHP را دارد که سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن زباله شهری را به انرژی تبدیل می‌کند. این تأسیسات بزرگترین شبکه گرمایشی جهان است و ۹۸ درصد از ساختمان شهر را تغذیه می‌کند. بر پشت‌بام این مزرعه تولید انرژی، یک پیست اسکی مصنوعی ساخته شده و مسیرهای درختکاری شده منظمی نیز برای پیاده‌روی در نظر گرفته شده است.

انرژی مصرفی کپنهاگ در ۲۰۵۰ کاملا تجدیدپذیر می‌شود

علاوه بر سیستم گرمایشی، در مناطق بندری شهر از آب برای خنک کردن ساختمان‌هایی نظیر هتل‌ها و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. برای این منظور از خطوط لوله سیستم گرمایشی بهره گرفته می‌شود که برای انتقال بخار کاربرد دارد.

علاوه بر این دانمارک دارای سیاست آب و هوایی بلندپروازانه است به‌طوری‌که در نظر دارد در تمام بخش‌ها به‌طور صددرصد از انرژی تجدیدپذیر استفاده کند؛ از جمله اینکه در بخش حمل‌ونقل از وسایل برقی یا تجهیزاتی با سوخت‌های بیولوژیکی استفاده می‌کند.

این شهر مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری طولانی ایجاد کرده است تا مردم را تشویق به استفاده از حمل‌ونقل عمومی کند. کپنهاگ تمام فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن را از طریق مترو به مراکز شهری متصل کرده است تا اصل فراگیری را حفظ کند، همچنین تمام ساختمان‌های جدید موظف هستند استانداردهای ساختمان سبز را برآورده کنند تا در نهایت دوستدار محیط‌زیست شوند.

انرژی مصرفی کپنهاگ در ۲۰۵۰ کاملا تجدیدپذیر می‌شود

کد خبر 702314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.