۱۰۰ هکتار از فضای سبز شهر یزد با پساب سیراب می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: با توافق شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان، ۱۰۰ هکتار از فضای سبز یزد با آب تصفیه‌خانه فاضلاب یزد سیراب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری یزد، حمیدرضا رحیمدل اظهار کرد: بر اساس توافق انجام شده از مهرماه امسال، روزانه ۵۰ لیتر از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب یزد به آبیاری فضای سبز شهر یزد، اختصاص یافته است.

وی افزود: این میزان پساب برای تأمین آب مورد نیاز اکو پارک و نوار سبز حاشیه کنار گذر استفاده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به اینکه وسعت فضای سبز شهر یزد ۹۰۰ هکتار است، ادامه داد: هم‌اکنون یک‌نهم فضای سبز این شهر، با بهره‌گیری از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب آبیاری می‌شود.

رحیمدل با تأکید بر اینکه کمبود آب در استان کویری یزد توسعه فضای سبز این شهر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اضافه کرد: آب مصرفی فضای سبز شهر از طریق چاه‌های متعدد تأمین می‌شود.

وی گفت: شهرداری به منظور حفظ آب‌های زیرزمینی به ازای ورود پساب فاضلاب به چرخه آبیاری فضای سبز تعدادی از انشعابات آب در فضای سبز را حذف می‌کند که این امر کمک بسیاری به کاهش مصرف آب در بخش فضای سبز خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد افزود: پساب تصفیه‌خانه یزد ظرفیت بسیاری دارد که می‌توان با بهره‌گیری از بخش کوچکی از آن به توسعه فضای سبز شهر یزد کمک کرد.

کد خبر 702203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.