نیاز کشور به پهپاد غیرنظامی در داخل تامین می‌شود

رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با ورود سه شرکت جدید دیگر به حوزه تولید پهپاد، سبد تولید تکمیل شد و به‌نظر می‌رسد نیاز به واردات به حداقل برسد.

مهدی قرنلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ایرکرفت‌هایی (وسایل پرنده) که در زمان نشست و برخاست کمتر از ۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد در زمره گروه فوق سبک قرار می‌گیرد، بنابراین هواپیماهای فوق سبک، پهپادها و ورزش‌های هوایی همچون پاراگلایدر، پاراموتور و سقوط آزاد در این بخش قرار دارد.

وی افزود: از زمانی که گروه فوق‌سبک عهده‌دار سازماندهی پهپادها در سازمان هواپیمایی کشوری شد تاکنون ۶۷ پروانه بهره‌برداری در زمینه‌های آموزش پهپاد، عملیاتی شامل پروازهای کشاورزی، نقشه‌برداری و تصویربرداری و غیرعملیاتی متشکل از بخش طراحی و ساخت شامل تولیدکنندگان پهپادهای غیرنظامی صادر شده است.

رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به افزایش ظرفیت تولید پهپادهای غیرنظامی در کشور، خاطرنشان کرد: به‌تازگی جلسه بررسی، رفع موانع و هماهنگی در اجرای دستورالعمل‌های مربوطه به گروه فوق‌سبک سازمان هواپیمایی کشوری با حضور مدیران عامل شرکت‌های پهپادی برای اولین بار برگزار شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری چهار کارخانه تولید پهپاد غیرنظامی در کشور عرضه خود را آغاز کردند و متقاضیان می‌توانند نیازهای خود را از این بخش تأمین کنند، اضافه کرد: با ورود سه شرکت جدید به حوزه تولید پهپاد، سبد تولید تکمیل شد و به‌نظر می‌رسد نیاز به واردات در حد قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد.

قرنلی تاکید کرد: با توقف طرح پلاک‌گذاری پهپادها که از قبل اعلام شده بود، در راستای اتکا به تولید و حمایت از تولیدات داخلی انجام شده است و متقاضیان می‌توانند با تنوع بیشتری نیازهای خود را تأمین کنند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های تولیدکننده پهپاد در کشور محصولات خود را به کشورهای آفریقایی و آسیای دور صادر می‌کنند.

کد خبر 702043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.