بازدید ۷۰ هزار نفر از پارک آموزشی حیات وحش صفه در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: تعداد بازدیدکنندگان از پارک آموزشی حیات وحش صفه در شش ماه نخست سال جاری ۷۰ هزار نفر بوده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک آموزشی حیات وحش واقع در جنوب شهر اصفهان در مجموعه کوهستانی صفه با مساحت پنجاه هزار متر مربع احداث شده است.

وی با بیان اینکه در این پارک آموزشی حیات وحش حدود ۳۰ گونه جانوری از جمله علف‌خواران، گوشت‌خواران، پرندگان، خزندگان و جوندگان نگهداری می‌شود، افزود: تعداد کل آن‌ها به ۳۱۰ قطعه می‌رسد و از گونه‌های موجود می‌توان به شیر آفریقایی، خرس قهوه‌ای، گوزن، کروکودیل، میمون، قوچ و میش، اسب‌پونی، گرگ، کفتار، گراز، گربه وحشی و شتر لاما اشاره کرد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه تمام این اقدامات در این پارک با هماهنگی و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی انجام می‌شود، تاکید کرد: پارک آموزشی حیات وحش صفه با داشتن درمانگاه تخصصی و دامپزشک متخصص مورد تأیید سازمان دامپزشکی، علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و نگهداری از حیوانات توقیفی و آسیب دیده در طبیعت به عنوان تنها مرکز تخصصی درمان حیوانات وحشی و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست دارای کارکرد درمانی و نقاهت‌گاهی بوده که حیوانات آسیب دیده در طبیعت یا ارجاعی از شهروندان با هماهنگی سازمان محیط زیست به این مرکز منتقل و پس از درمان و بازپروری در صورت امکان رهاسازی، در زیستگاه طبیعی رهاسازی می‌شوند.

وی گفت: عملیات واکسیناسیون عمومی ۳ تا ۴ بار در سال برای علف‌خوران و خوراندن قرص و شربت انگل چندین بار در سال برای حیوانات علف‌خوار و گوشت‌خوار انجام می‌شود.

کارگر با اشاره به ساعات بازدید از پارک آموزشی حیات وحش واقع در بلوار شهدای صفه، مجموعه کوهستانی صفه افزود: ساعات بازدید از این مجموعه در پاییز و زمستان از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدکنندگان از پارک آموزشی حیات وحش صفه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، هفتاد هزار نفر بوده است و این مجموعه رویکرد جدید آموزشی را با هدف آشنایی شهروندان و گردشگران بویژه کودکان و نوجوانان، ایجاد ارتباط و حس علاقه به حیوانات و طبیعت، افزایش آگاهی‌های عمومی در خصوص حیات جانوری و تنوع زیستی و به‌وجود آوردن انگیزه برای حفاظت از محیط زیست و حیوانات را دنبال می‌کند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم این مجموعه همچون گذشته پیشرو و پویا در عرصه آموزش حفظ و حراست از محیط زیست و حیات وحش باشد.

کد خبر 701810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.