کمبود سرانه فضای سبز در اصفهان/ ۸۵ درصد چمن‌های شهر تا سال ۱۴۱۰ تعویض می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در این کلان‌شهر با کمبود سرانه فضای سبز مواجه هستیم، گفت: هدف ما حفظ سرانه اکولوژیک فضای سبز است و در این راستا احداث پارک‌ها و تعویض چمن‌ها از جمله راهکارها برای جبران این کمبود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بقایی امروز _یکشنبه، چهاردهم آبان_ در نشست هم‌اندیشی و مشورت با رسانه‌ها با اشاره به اینکه افق سازمان خدمات شهری در حوزه‌های مختلف تا سال ۱۴۱۰ ترسیم شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین ابعاد حوزه محیط زیست بر اساس شرح وظایف این معاونت، منابع آب، فضای سبز، انرژی، مدیریت پسماند و هوشمندسازی است، امیدوارم در سال ۱۴۱۰ شهر از لحاظ آیتم‌های محیط زیست به افق خوبی رسیده باشد.

وی با اشاره به وضعیت موجود در منابع و مصارف آب و اقدامات در راستای کاهش مصرف آب در فضای سبز و جایگزینی گونه‌های مناسب اقلیم، افزود: در حال حاضر نیاز آبی مطلوب فضای سبز شهر اصفهان ۵۶ میلیون متر مکعب و حداقل نیاز آبی در شرایط خشک‌سالی ۳۶ میلیون متر مکعب است که در افق سال ۱۴۱۰ تأمین ۵۶ میلیون متر مکعب آب از پساب قرار دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه نانو ازن طی چهار ماه تأسیس شد، تصریح کرد: با کمبود سرانه فضای سبز در شهر اصفهان مواجه هستیم، هدف ما این است که سرانه اکولوژیک فضای سبز را حفظ کنیم و احداث پارک‌ها و تعویض چمن‌ها از جمله راهکارها برای جبران این کمبود است.

بقایی تاکید کرد: چشم‌انداز این است تا سال ۱۴۱۰، ۸۵ درصد چمن‌ها تعویض شده باشد که تا پایان سال آینده به ۳۶ درصد این هدف خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه در حوزه انرژی چشم‌انداز سال ۱۴۱۰ تأمین کل دیماند شهرداری از انرژی خورشیدی است، ادامه داد: تا سال ۱۴۱۰ باید رفت‌وروب به‌صورت تمام مکانیزه باشد که برای این منظور نیاز به ۲۵۰ عدد جاروی کم‌عرض خواهیم داشت؛ با توجه به موجودی حال حاضر، نیاز به اضافه شدن ۲۴۰ جاروی دیگر است.

بقایی با بیان اینکه جریان مادی‌ها تمام بدنه شهر را سرزنده نگه می‌دارد، علاوه بر آن چاه‌ها پر و از فرونشست زمین در اصفهان جلوگیری می‌شود، گفت: هیچ مسئول اصفهانی از حقابه آب زاینده‌رود کوتاه نمی‌آید.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان ۳۰ هزار چاه جذبی وجود دارد، اما نیاز به احداث ۱۶ هزار چاه جذبی دیگر است، افزود: ۳۰۰ کیلومتر کانال‌های کنار خیابانی به سوی مادی‌ها و جوی‌ها هدایت می‌شود؛ سال گذشته در یک شبانه‌روز ۹۲ میلی‌متر بارش رخ داد، اما هیچ شیوه‌ای برای استحصال این آب وجود نداشت‌.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه گروه سیلاب دو هفته یک‌بار تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: این کارگروه در دو حوزه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی فعال است، تعدادی از اقدامات وابسته به مطالباتی است که باید از سایر سازمان‌ها پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ مأمور برای شناسایی پسماندهای خارج از نوبت استخدام شده است، تصریح کرد: اگر پس از جمع‌آوری پسماندها، زباله‌ای خارج از نوبت وجود داشته باشد، به آن منزل تذکر داده می‌شود، سپس اخطاریه ارسال و تعهد گرفته می‌شود که در اخطار سوم موضوع به همراه عکس به سیستم قضائی ارجاع داده خواهد شد.

کد خبر 701804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.