برقراری ۱۲۰ هزار تماس با اورژانس استان بوشهر

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از پاسخگویی به ۱۲۰ هزار تماس اورژانسی از ابتدای سال تاکنون با کمک «سامانه هوشمند آسایار» توسط پزشکان و پرستاران مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید حسین موسوی اظهار کرد: در استان بوشهر، سامانه آسایار در حوزه اورژانس به همت پزشکان و کارشناسانِ مرکز پیام در حال اجرا است.

وی افزود: شهروندان به منظور دریافت کمک فوری در مواقع اضطراری مانند حوادث ترافیکی و غیرترافیکی و بیماری‌های حاد، با شماره ۱۱۵ تماس گرفته تا در کمترین زمان ممکن، کمک و درمان لازم را دریافت کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این سامانه بهبود کیفیت در پاسخگویی به تماس‌های اورژانسی را فراهم می‌کند و کارشناسان و پزشکان مرکز پیام، به ارائه خدمات بهتری به مردم استان بوشهر می‌پردازند.

موسوی ادامه داد: «سیستم آسایار» شامل «الگوریتم تریاژ تلفنی» به صورت نرم‌افزاری است که برای پرستاران در دسترس قرار می‌گیرد، با استفاده از سوالات هوشمند و بر اساس پاسخ مددجو، سوالات بعدی تعیین می‌شود و نرم‌افزار بر اساس الگوریتم، رنگ اولویت موردنظر را تعیین می‌کند.

وی تاکید کرد: در صورت ثبت پاسخی که نیاز به اعزام دارد، هشدار ارسال فایل به واحد اعزام و راهبری آمبولانس فعال می‌شود، این سیستم باعث بهبود سرعت و دقت در ارائه خدمات اورژانسی به مردم می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: در سیستم"آسایار"، پس از تماس مردمی، کارشناسان اطلاعات شخص و محل حادثه را به نزدیک‌ترین پایگاه اورژانسی محل حادثه اعلام می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: همچنین افراد اعزام‌شده با استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌توانند بهترین و نزدیک‌ترین مسیر را برای رسیدن به محل حادثه انتخاب کنند که این امکان به کارشناسان و پرستاران کمک می‌کند تا با سرعت و دقت بیشتری به محل حادثه برسند و خدمات اورژانسی را به مددجو ارائه دهند.

وی با بیان اینکه فرآیند رسیدگی با استفاده از اتوماسیون آسایار ۱۱۵ بسیار سریع‌تر از سیستم سنتی اتفاق می‌افتد، گفت: مرحله مأموریت گیری، اعزام و رسیدگی با استفاده از سیستم اتوماسیون ۱۱۵ به‌صورت شبکه‌ای به اورژانس اعلام می‌شود و فرآیند حضور در محل حادثه نیز بسیار سریع‌تر از سیستم کاغذی انجام می‌شود.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: این امکان باعث بهبود زمان واکنش و ارائه خدمات اورژانسی به مددجو می‌شود و در نتیجه از دست دادن وقت برای ارائه خدمات حیاتی به مردم جلوگیری می‌کند.

موسوی ادامه داد: تصمیم‌گیری برای اعزام در کوتاه‌ترین زمان مکالمه انجام می‌شود، اما این به معنی ختم تماس نیست و ممکن است تماس مذکور به دلایلی ادامه یابد که مهم‌ترین آن مشاوره‌های درمانی است.

وی اظهار کرد: در این صورت، کارشناسان اورژانس با همکاری پزشکان و متخصصان درمانی، مشاوره‌های لازم را برای مددجو ارائه می‌دهند تا درمان مناسب و بهتری برای او فراهم شود. به‌این‌ترتیب، امکانات بهتری برای ارائه خدمات درمانی و اورژانسی به مردم فراهم‌شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 701715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.