واقعه ۱۳ آبان جایگاه دانش‌آموزان در سرنوشت کشور را نشان داد

فرماندار تیران و کرون گفت: روحیه حقیقت‌جویی، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار در دل خود و فرزندان برومند این سرزمین وجود دارد که در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری توسعه یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محمدی کیا، ظهر امروز_ شنبه سیزدهم آبان- در نماز وحدت دانش آموزی به مناسب ۱۳ آبان‌ماه، اظهار کرد: سیزدهم آبان‌ماه یکی از نقاط عطف در تاریخ معاصر ایران و حتی جهان اسلام است. حکومت طاغوت در این روز به قدرت خود در مقابله با امام راحل پی برد و بر همین اساس اقدام به تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی کرد، اما باز نتیجه نگرفت.

وی افزود: آن‌ها از قدرت مردمی و حمایت‌های عمومی غافل بودند و خبر نداشتند که سربازان نظام که الان در گهواره هستند، ۱۵ سال بعد پایه‌های حکومت ستمشاهی را با خون خود به لرزه درمی‌آورند.

فرماندار تیران و کرون به اتفاق دیگر تاریخی ۱۳ آبان اشاره و خاطرنشان کرد: یک‌سال بعد نیز به برکت خون پاک دانش‌آموزان شهید، دانشجویان پیرو خط امام، لانه‌ی شیطان را بر سرش ویران کردند.

محمدی‌کیا با بیان اینکه یوم‌الله ۱۳ آبان یادآور شکست هیمنه پوشالی استکبار جهانی و نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار است، تصریح کرد: این جریان تاریخی به دست مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی رقم خورد و پس از آن نیز ملت ایران همواره حماسه‌ساز بوده‌اند، واقعه‌ای بزرگ و تأثیرگذار در معادلات جهانی که در پی آن جایگاه ارزنده دانش‌آموزان و نوجوانان ایران اسلامی بیش از پیش هویدا کرد.

وی حضور حماسی امسال مردم ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان را مهم دانست و گفت: این حماسه در ایامی که بار دیگر اخبار دردناک مظلومیت مردم فلسطین و ددمنشی رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی دل آزادگان جهان را سخت جریحه‌دار و متأثر کرده است، سران ظلم را محکوم می‌کند.

فرماندار تیران و کرون محکومیت قاطع تجاوز آشکار به کرامت انسانی مردم ستمدیده فلسطین توسط همه ملت‌های مسلمان جهان را مهم دانست و گفت: روحیه حقیقت‌جویی، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار در دل خود و فرزندان برومند این سرزمین وجود دارد که در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری توسعه یافته است.

محمدی‌کیا افزود: گفتمان حمایت از ستمدیدگان، مبارزه با نژاد پرستی و استکبار ستیزی در راستای آرمان‌های رفیع انقلاب اسلامی برای نیل به تعالی و عزت روز افزون مقام انسانیت گسترش یافته است و در آینده نزدیک شاهد حذف غده سرطانی رژیم منحوس صهیونیستی، سرنگونی نهایی تمام مستکبران و رهایی مظلومان، ستمدیدگان و آزادی آزادگان خواهیم بود.

کد خبر 701479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.