از حضور پرستاران بر بالین بیماران تا توزیع شیر رایگان در مدارس

ایمنا از حال و هوای مردم ایران در روز مبارزه با استکبار جهانی، تلاش فعالان اقتصادی برای جهش تولید، جذب پرستاران کارآمد در حوزه بهداشت و درمان و ارتقای سلامت دانش‌آموزان با توزیع شیر در مدارس در بسته خبر خوش می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز در بسته خبر خوش به سراغ حضور میلیونی مردم ایران در روز مبارزه با استکبار جهانی می‌رویم؛ حضور پرشوری که نشان از عهد و پیمان محکمی است که مردم با انقلاب اسلامی بسته‌اند، در ادامه هم سری به جهش تولید که تاکید رهبر معظم انقلاب است و در پی تلاش فعالان حوزه اقتصاد رقم خورده می‌رویم و سری هم به تلاشگران عرصه بهداشت و درمان می‌زنیم که می‌کوشند با جذب نیروهای دلسوز و کارآمد دغدغه مردم در این زمینه را رفع کنند، البته از آینده‌سازان کشور نیز غافل نشده‌ایم، چرا که دانش‌آموزان اگر بخواهند قوی باشند و از کشورشان دفاع کنند و اگر بخواهند خوب درس بخوانند باید اول سالم باشند و تنی سالم و قوی داشته باشند، بنابراین پیگیر توزیع شیر در مدارس شدیم.

خبر خوش/ از حضور پرستاران بر بالین بیماران تا توزیع شیر رایگان در مدارس

حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی

راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه صبح امروز با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان و با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» در تهران و سراسر کشور آغاز شد، هم‌زمان با آغاز راهپیمایی زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر کشور نواخته شد؛ مراسم نمادین این روز نیز با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دبیرستان شهید فهمیده منطقه ۷ تهران برگزار شد.

با توجه به اینکه ویژه مراسم ۱۳ آبان سال جاری در تهران به صورت راهپیمایی و از میدان فلسطین آغاز شده است از ساعاتی پیش بسیاری از دانشجویان، دانش‌آموزان و مردم در میدان فلسطین حضور داشتند؛ حاضران در میدان فلسطین تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی، سیدحسن نصرالله و همچنین کودکانی که در غزه و در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، در دست دارند.

تجمع‌کنندگان همچنین با همراه داشتن دست نوشته‌هایی ضمن اعلام انزجار از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی، خواستار توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شدند، شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «شعار ملت دین؛ فلسطین، فلسطین» و «هیهات منا الذلة» پرتعدادترین شعارهایی است که در این تجمع از سوی مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان شنیده می‌شود.

بسیاری از شرکت‌کنندگان در این مراسم به صورت خانوادگی شرکت کردند و در میدان فلسطین از کودک چندماهه تا پیرمرد و پیرزن حضور دارند، مردم و دانش‌آموزان در مسیر راهپیمایی پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

در مسیر راهپیمایی امروز غرفه‌های تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از راهپیمایان استقبال کردند، در مراسم راهپیمایی امروز بیانیه دانش‌آموزان و دانشجویان قرائت شد. بیانیه تشکل‌های دانشجویی را امیررضا بخشی‌پور، دبیر اتحادیه تحکیم وحدت و بیانیه دانش‌آموزان را فاطمه صدرزاده، فرزند شهید صدرزاده قرائت کردند.

خبر خوش/ از حضور پرستاران بر بالین بیماران تا توزیع شیر رایگان در مدارس

تأمین پایدار برق جهش تولید سیمان را رقم زد

تولید سیمان در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به فصل بهار ۲.۲ درصد رشد کرد و تأمین پایدار انرژی در فصل گرم مقدمات جهش تولید این محصول و ساماندهی بازار را فراهم کرد.

بر اساس اطلاعات انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از عملکرد این صنعت در تولید سیمان و کلینکر طی شش ماه ابتدای سال ۱۴۰۲، تولید کلینکر در مدت زمان یادشده از ۳۹.۶ میلیون تن عبور کرد و نسبت به ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ حدود ۳.۸ درصد فراتر رفت. از طرفی تولید سیمان در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ به مرز ۳۵.۷ میلیون تن رسید که ۱۱.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس این اطلاعات تحویل کل سیمان در بازارهای داخلی و همچنین صادرات این محصول در ۶ ماه اول سال جاری ۳۵.۶ میلیون تن گزارش شده است که ۱۱.۶ درصد از بهار و تابستان سال ۱۴۰۱ بیشتر است. میزان صادرات گزارش‌شده در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ نیز معادل ۲.۵ میلیون تن گزارش شده است که ۴۰۰ هزار تن معادل ۲۰ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

عملکرد مطلوب صنعت سیمان و دستیابی به رکوردهای تولید جدید در شرایطی رقم خورد که تأمین برق تابستان در سال‌های گذشته همواره یک محدودیت برای تولید صنعت سیمان عنوان شده بود.

بر اساس این اطلاعات تولید سیمان در تابستان سال ۱۴۰۲ از ۱۸ میلیون تن فراتر رفت که ۲.۲ درصد نسبت به تولید بهار ۱۴۰۲ بیشتر بوده و همچنین این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۴ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

از طرفی تولید کلینکر در تابستان ۱۴۰۲ نیز به رقم ۱۸.۲ میلیون تن رسید که این عدد ۴.۶ درصد از آمار تولید کلینکر در تابستان سال ۱۴۰۲ بیشتر است.

حمید احمدی، کارشناس اقتصادی اظهار کرد: صنعت سیمان در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به فصل بهار انرژی بیشتری دریافت کرده و این افزایش تأمین انرژی به ساماندهی بازار این محصول راهبردی برای کشور منتهی شد؛ تولید سیمان نه تنها از سال گذشته بیشتر بود، بلکه نسبت به تقاضای این محصول در داخل و خارج کشور نیز فراتر رفت و همین مسئله به رشد موجودی انبار سیمان و کلینکر ختم شده است.

احمدی تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف برق صنایع در تابستان سبب شده تا بیشترین انرژی ممکن به منظور و جهش تولید تأمین شود و گزارش‌ها در صنایع از جمله صنعت سیمان مؤید اثر برنامه مدیریت مصرف برق است.

خبر خوش/ از حضور پرستاران بر بالین بیماران تا توزیع شیر رایگان در مدارس

جذب ۱۲ هزار پرستار با آزمون استخدامی

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب ۲۶ هزار نفر در سراسر کشور، اظهار کرد: ۱۲ هزار نفر از این نیروها در گروه پرستاری جذب می‌شوند.

وی از تقویت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش دولتی به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت دانست و تصریح کرد: در بخش دولتی، بیمارستان، تخت، اتاق عمل و تجهیزات وجود دارد؛ اما موضوع مهم، ضریب اشغال تخت و بهره‌وری است که بتوان از امکانات فراهم شده، به بهترین نحو بهره برد.

وی با بیان اینکه برای برخورد با تخلفات حوزه درمان، قانون و مقررات کافی وجود دارد، گفت: نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌طور مستمر انجام و متخلفان شناسایی و به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: پرداخت‌های خارج از تعرفه مصوب، تخلف است و بازرسان دانشگاه‌ها، موارد تخلف را بررسی و گزارش می‌کنند تا قوه قضائیه، رسیدگی لازم را انجام دهد و احکام مقتضی را صادر کند. در عین حال سیاست ما، فعال کردن مراکز دولتی و ارتقای کیفیت خدمات است تا پرداخت غیر متعارف و خارج از تعرفه انجام نشود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون اخیر استخدامی وزارت بهداشت برای جذب ۲۶ هزار نفر در سراسر کشور خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار نفر از این نیروها در گروه پرستاری جذب می‌شوند و سهمیه استان کردستان نیز در جذب پرستار، مشخص است.

خبر خوش/ از حضور پرستاران بر بالین بیماران تا توزیع شیر رایگان در مدارس

افتتاح طرح توزیع شیر رایگان در مدارس

آئین افتتاح طرح توزیع شیر رایگان در مدرسه شهید امیر کمندی ناحیه دو بهارستان برگزار شد و به‌زودی توزیع شیر بین تمام مدارس ابتدایی آغاز می‌شود؛ قرار است از امسال دو نوبت شیر رایگان در مدارس ابتدایی سراسر کشور توزیع شود که حدود ۹ میلیون دانش‌آموز را در بر می‌گیرد.

علی فرهادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان دبستانی اظهار کرد: دانش‌آموزان اگر بخواهند قوی باشند و از کشورشان دفاع کنند و اگر بخواهند خوب درس بخوانند، باید اول سالم باشند و تنی سالم و قوی داشته باشند.

وی ادامه داد: شیر کامل‌ترین غذایی بوده که خدا برای انسان‌ها خلق کرده است، بنابراین رئیس‌جمهور دستور داد تا برای تمام دانش‌آموزان و کودکان در مدارس ابتدایی، روزانه شیر توزیع شود و شما باید از این شیر استفاده کنید تا توانمندی داشته باشید، سلامت باشید و درس بخوانید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت افزود: برای اینکه به تمام قله‌های سیاسی، اجتماعی و علمی دست پیدا کنید، باید درس بخوانید و انتظار داریم که از همه امکاناتی که در اختیارتان قرار داده شده است، استفاده کنید.

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی، در حالی از امروز آغاز شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در جلسه علنی چهارشنبه، بیست‌وششم مهر، بندهای الحاقی (۵) و (۶) ماده ۷۱ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف به اجرای توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی کردند.

کد خبر 701473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.