چهارمین جشنواره ملی فردخت در کاشان برگزار می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان از برگزاری چهارمین جشنواره ملی فرهنگی مد و لباس فردخت به میزبانی کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریم اکبری امروز _پنچشنبه یازدهم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارمین جشنواره «فَردُخت» رقابتی فرهنگی، هنری و دانش‌بنیان در حوزه صنعت مد و لباس است که با موضوع طراحی پوشاک ایرانی اسلامی به میزبانی کاشان شهر جهانی نساجی سنتی با رقابت در مد و لباس سطح آزاد و دانشجویی و دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فردخت که از ۲۸ شهریور آغاز و تا ۱۰ آذرماه سال جاری ادامه دارد و موضوع اصلی این جشنواره، رقابت در طراحی دوخت و پژوهش در پوشش ایرانی اسلامی بوده و در کنار آن توجه ویژه به موضوع اقتصاد، هنر و فرهنگ‌سازی در حوزه تولید پوشاک و قالب‌های موجه مدل‌های طراحی را نیز مدنظر داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان افزود: این برنامه به صورت ملی با مشارکت وزارت صمت، ارشاد اسلامی و تعاون و دیگر ارگان‌ها، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه الزهرا و با همکاری تعدادی از نهادها و ارگان‌های شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۵۰۰ نفر برای این جشنواره از سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند، افزود: تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی هنری نظام جمهوری اسلامی ایران، ارائه الگوهای ایرانی اسلامی برگرفته از ظرفیت‌های منطقه تاریخی و فرهنگی کاشان، ایجاد بستر تمدن سازی نوین ایرانی اسلامی و ارائه الگوهای ایرانی اسلامی از جمله اهداف اجرای این رویداد رقابتی عنوان شده است.

اکبری افزود: جشنواره ملی فردخت با هدف اثرگذاری فرهنگ و هنر غنی ایرانی اسلامی در ارتقای پوشش اجتماعی‌محور در چهارمین سال برگزاری در پی این است که هر شخص یا نهاد شرکت‌کننده، خود را در جریان این حرکت سهیم بداند و رشد، بالندگی و پویایی با حفظ وحدت و مشارکت را مبنا قرار دهد.

وی افزود: این رویداد با موضوع دوخت مانتو اجتماع، طراحی کالکشن خانواده و پژوهش در سه سطح ویژندها، آزاد، دانشجویی و دانش‌آموزی به دبیری محمدرضا نجفی اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با تاکید بر اینکه کارگروه مد و لباس کشوری «فَردُخت» را به عنوان رویداد ملی مانتو می‌شناسد و روی آن سرمایه گذاری کرده است، اظهار کرد: امید است این جشنواره بتواند با تولید آثار در سطح پوشاک قهرود، اصفهان، همدان یا قزوین در کل ایران مخاطب پیدا کند و مثل گلاب کاشان با نشان (برند) در جامعه ایرانی مطرح شود.

وی افزود: جشنواره فردخت برای نخستین بار در سال ۹۹ با همکاری سه نهاد و دانشگاه با موضوع مانتوی اجتماع برگزار و در نهایت، ۴۰ اثر در نمایشگاهی در محل دانشگاه فدک کاشان عرضه شد و ۶ نفر رتبه برتر انتخاب شدند.

اکبری گفت: در دوره دوم، این جشنواره با همکاری ۱۲ نهاد و دانشگاه با موضوع طراحی و دوخت مانتوی اجتماع و کالکشن خانواده ضمن عرضه ۱۸۰ اثر در نمایشگاهی در محل خانه تاریخی طباطبایی‌ها با حضور ۱۰ شهر شرکت‌کننده برگزار شد.

به گزارش ایمنا، سومین دوره در سال ۱۴۰۱ با همکاری ۱۶ دانشگاه و نهاد در موضوعاتی مانند مانتوی اجتماع، طراحی کالکشن خانواده، فرم مدارس و پژوهش به ترتیب با عرضه ۲۵۰، ۱۴۰ و ۳۲ اثر و ضمن مشارکت ۱۲ استان و ۴۰ شهرستان در نمایشگاهی در تالار شهر مجموعه فرهنگی هنری فرهنگسرای مهر کاشان برپا شد.

کد خبر 701077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.