تمام شاخص‌های اقتصادی اردستان در دولت سیزدهم ارتقا یافت

فرماندار شهرستان اردستان گفت: دولت سیزدهم با کار و تلاش بی وقفه موفق شد طی دو سال اخیر، تمام شاخص‌های اقتصادی شهرستان اردستان را ارتقا بخشد.

به گزارش ایمنا، سید محمد هادی احمدی طبا اظهار کرد: ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستان، ۱۳ هزار میلیارد ریال بود و در حال حاضر به ۱۸ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به وضعیت ابتدای دولت ۳۴ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تعداد اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت، معدن و تجارت اردستان از دوهزار و ۸۶۳ نفر به سه هزار و ۳۷۵ نفر در حال حاضر رسیده که رشد ۲۱ درصدی دارد.

فرماندار شهرستان اردستان افزود: بهره‌برداری از واحدهای صنعتی نیز از ۶۰ واحد در ابتدای دولت سیزدهم به ۷۹ واحد رسیده که ۳۲ درصد افزایش داشته است و بهره‌برداری معادن شهرستان از ۸۹ به ۹۹ معدن با رشد ۱۱ درصدی رسیده است.

وی در ادامه گفت: معدنی کشف شده شهرستان ۱۵ میلیون تن بود که اکنون رشد حدود پنج درصدی نسبت به ابتدای دولت دارد.

احمدی طبا ادامه داد: از ابتدا تاکنون ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی با تعهد اشتغال ۱۸۰ نفربوده که پرداخت شده، همچنین تسهیلات تبصره ۱۸، ۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با تعهد اشتغال ۳۷ نفر، تسهیلات تبصره ۱۶، ۱۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با تعهد اشتغال ۱۴۲ نفر پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: جمع کل تسهیلات اشتغال زایی شهرستان بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود که توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تخصیص یافته است.

احمدی طبا اظهار کرد: در بخش کشاورزی ۱۵۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده که ۲۰۵ نفر اشتغال به همراه داشته است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۱۵۰ میلیارد ریال در این بخش سرمایه‌گذاری و برای ۳۰ نفر شغل ایجاد شده است و همچنین میزان تسهیلات پرداختی در این زمینه ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

احمدی طبا افزود: در دو سال فعالیت دولت مردمی سیزدهم، برای دو هزار مشترک جدید شهرستان، سه کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲۰ کیلومترشبکه فشار ضعیف و ۱۰ دستگاه پست برق نصب و ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم برق‌رسانی به دو روستای فاقد برق اردستان انجام شده، ۱۵ خانوار از نعمت برق بهره‌مند شدند.

احمدی طبا اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها، ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده، شش کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۵۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و دو دستگاه پست توزیع اجرا شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های اردستان نیروگاه خورشیدی است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ مورد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت دو مگاوات انشعاب به شبکه برق شهرستان متصل است و کار تولید برق را انجام می‌دهند و از این تعداد ۱۰۰ مورد در ۲ سال اخیر نصب و راه‌اندازی شده است.

احمدی طبا یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تأسیسات برق ۳۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال بهینه سازی شده، هزار و ۵۰۰ چراغ روشنایی معابر به ال ای دی تبدیل شده، تلفن حوادث ۱۲۱ و تلفن خدمات غیر حضوری ۰۳۱۳۷۱۲۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشترکان می‌باشد.

کد خبر 700812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.