اساتید توانمند حوزه محیط زیست در قالب خانه فناور ساماندهی می‌شوند

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: هم‌اکنون خانه فناور لرستان دارای طرح‌های پژوهشی فاخر و شاخصی است که حتی می‌تواند در سطح ملی نیز مشکلات زیست‌محیطی را حل کند و با اجرای این طرح، روش‌ها و طرح‌های اساتید تامین اعتبار می‌شود.

علی سالاروند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه استان لرستان نخستین خانه‌های محیط زیست در کشور را بنیان‌گذاری کرده و نخستین خانه محیط زیست در لرستان افتتاح شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون دو خانه محیط زیست در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد ایجاد شده است که در زمینه دامپزشکی، رادیولوژی و حیات وحش فعال است، تیمار حیات‌وحش را انجام می‌دهد و رهاسازی نیز با نظارت محیط زیست انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی خانه‌های فناور قرار است فناوری در کنار محیط زیست قرار گیرد، افزود: با کمک جهاد دانشگاهی توانسته‌ایم نخستین خانه فناور را در استان تشکیل دهیم و هم‌اکنون خانه فناور لرستان دارای طرح‌های پژوهشی فاخر و شاخصی است که حتی می‌تواند در سطح ملی نیز مشکلات زیست‌محیطی را حل کند.

مدیرکل محیط زیست لرستان با بیان اینکه اساتید توانمند حوزه محیط زیست در قالب خانه فناور ساماندهی خواهند شد، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، روش‌ها و طرح‌های اساتید تأمین اعتبار می‌شود.

سالاروند تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبارات پژوهشی، توسط صندوق ملی محیط زیست اختصاص پیدا می‌کند، طرح‌های فاخر و کشوری فناوری و زیست‌محیطی نیز توسط همین صندوق تأمین اعتبار می‌شود؛ بنابراین در قالب خانه فناور شورای پژوهشی را احیا کردیم که از استان لرستان چندین طرح شاخص به صورت کشوری انجام شد.

کد خبر 700720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.