افزایش تولید آبزیان تا ۱۶ هزار تن در اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: افزایش تولید آبزیان تا ۱۶ هزار تن در مناطق مختلف استان اردبیل را هدف‌گذاری کردیم.

به گزارش ایمنا، محمد اله‌بخش اظهار کرد: با افزایش ظرفیت تولید تلاش می‌کنیم تا نه تنها سرانه مصرف مردم استان را بالا ببریم، بلکه شرایطی را مهیا کنیم تا از قبل صنعت آبزی‌پروری زمینه اشتغال برای بیکاران رشته‌های مرتبط فراهم آید.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید انواع ماهیان گرمابی و سردابی در استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن است که به‌طور قطع این ظرفیت با توجه به قابلیت مناطق مختلف استان قابل افزایش خواهد بود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به وجود منابع آبی غنی به‌ویژه در شمال استان برای آبزی‌پروری خاطرنشان کرد: دریاچه گیلارلو در گرمی ظرفیت خوبی برای افزایش تولید آبزیان است و به‌طور قطع در این دریاچه می‌توان فضا و فرصت مناسب برای افزایش رهاسازی، تولید و عمل‌آوری ماهیان متنوع را انجام داد.

اله‌بخش اضافه کرد: ۷۰ هزار قطعه ماهیان گرمابی با تهیه و توزیع ۱۰ تن غذای مناسب در پرورش آبزیان در این منطقه هدف‌گذاری شده بود تا ما برداشت متنوع ماهیان را در این منابع آبی و طبیعی شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: کیفی‌ترین محصولات در منابع آبی شمال استان به‌ویژه منطقه گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که در مناطق شمالی استان ظرفیت‌های خوبی از جمله مزارع پرورش آبزیان گرمابی و سردابی فراهم شده است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل اضافه کرد: در سطح استان ۳۵۰ مزرعه پرورش آبزیان وجود دارد که تولید ۱۱ هزار و ۵۵۰ تن انواع آبزیان را در این مزارع شاهد هستیم.

اله‌بخش ادامه داد: در شهرستان گرمی این ظرفیت ۱۲ مزرعه آبزی‌پروری است تا زمینه تولید ۵۰۰ تن محصول با ارزش در این بخش فراهم آید.

وی اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا بچه ماهیان رایگانی را در اختیار پرورش‌دهندگان قرار دهیم که به‌طور قطع با بهره‌برداری از استخرهای ۲ منظوره باغداران می‌توان پرورش آبزیان را نیز به عنوان صنعت مکمل گردشگری توسعه داد و بستر مناسب آن را فراهم کرد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در کنار منابع آبی طبیعی، به‌طور قطع وجود مزارع و استخرهای مزرعه ماهی می‌تواند یک ظرفیت بی‌نظیر در این حوزه محسوب شود.

منبع: مهر

کد خبر 700669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.