میزبان جام‌جهانی ۲۰۳۴ مشخص شد

براساس گزارش‌ها انتظار می‌رود با کناره‌گیری استرالیا، عربستان میزبان جام‌جهانی ۲۰۳۴ شود

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق گزارش‌ها، پس از تصمیم استرالیا برای کناره‌گیری از پیشنهاد میزبانی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۳۴، عربستان سعودی حالا شانس بالایی برای پیروزی در این مناقصه دارد.

فیفا دستورالعملی را تنظیم کرده بود که پیشنهادهای جام جهانی ۲۰۳۴ فقط از سوی اتحادیه‌های عضو AFC و OFC پذیرفته می‌شود که باعث شد استرالیا و عربستان سعودی به عنوان پیشتازان برای گرفتن حق میزبانی، جلوتر از سایرین باشند.

با این حال، فدراسیون فوتبال استرالیا، امروز، درست چند ساعت قبل از پایان ضرب‌الاجل فیفا، رسماً تصمیم خود مبنی بر عدم شرکت در مناقصه میزبانی این رقابت‌ها را اعلام کرد.

در نتیجه، عربستان سعودی به عنوان تنها پیشنهاد دهنده باقی مانده است و انتظار می‌رود که آن‌ها به طور رسمی، به عنوان میزبان معرفی شوند.

در بیانیه اتحادیه فوتبال استرالیا آمده است: «ما از فرصت برای میزبانی جام جهانی فوتبال استفاده کردیم و با در نظر گرفتن همه جوانب، به این نتیجه رسیدیم که این کار را برای مسابقات ۲۰۳۴ انجام ندهیم.

در عوض، ما معتقدیم که در موقعیت بهتری برای میزبانی قدیمی‌ترین رقابت‌های بین‌المللی زنان در جهان، جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۶ و سپس استقبال از بزرگترین تیم‌های فوتبال جهان برای جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۹، اقدام کنیم‌.»

این کشور خاورمیانه، قبلاً درخواست میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال ۲۰۳۰ را همراه با مصر و یونان ارائه کرده بود.

با این حال، فیفا اعلام کرد که جشن صدمین سالگرد، به میزبانی پرتغال، اسپانیا و مراکش برگزار می‌شود و در سه کشور اروگوئه، پاراگوئه و آرژانتین، یک مسابقه انجام خواهد شد تا آن را به یک پدیده واقعاً جهانی تبدیل کند که ردپایش در سه قاره گسترده شده است.

ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، هدف بلندپروازانه‌ای را از طریق چشم‌انداز ۲۰۳۰ تعیین کرده است تا عربستان سعودی را به عنوان یک مقصد پیشرو برای گردشگری ورزشی و یک مرکز تجاری پررونق، تبدیل کند.

میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۴ بخش مهمی از این چشم‌انداز است که نشان‌دهنده یک دستاورد بزرگ و نمادی از تعهد کشور به ورزش و شناخت بین‌المللی است.

این کشور در حال آماده شدن برای میزبانی چندین رویداد مهم دیگر فوتبال، در سال‌های آینده است که از جمله آن‌ها، می‌توان به جام باشگاه‌های‌جهان ۲۰۲۳ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ اشاره کرد.

کد خبر 700551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.