دولت آیین‌نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن را زودتر ابلاغ کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره عوارض ابلاغ دیرهنگام آیین‌نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی ساخت مسکن روستایی پرداخت و این موضوع را آسیب‌زننده معرفی کرد.

الله‌وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اثرات سوء ابلاغ دیرهنگام آیین‌نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی اظهار کرد: ۷ ماه از آغاز سال گذشته، اما هنوز آیین‌نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی ساخت مسکن روستایی ابلاغ نشده است.

وی افزود: هر چند رئیس‌جمهور دستور داده است که با بانک‌های خاطی از پرداخت تسهیلات مسکن برخورد شود، متأسفانه با بانک‌های مستنکف از اعطای وام مسکن برخوردی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه توضیح داد: عده‌ای دلیل تأخیر و تعلل دولت در ابلاغ این آئین‌نامه را جلوگیری از رشد پایه پولی کشور می‌دانند و این مسئله اعطای وام در تمام زمینه‌ها را محدود کرده است و مشکل فقط در حوزه وام مسکن و بالاخص وام مسکن روستایی نیست.

دهقانی در ادامه افزود: مجلس اقداماتی که می‌توانسته است در حوزه مسکن و اعطای تسهیلات انجام دهد را انجام و منابع لازم را در قوانین بودجه تعیین کرده است و قوانین لازم را نیز پیش‌تر مصوب کرده است و در حال حاضر مجلس از بعد نظارتی به این ابلاغ دیرهنگام ورود خواهد کرد تا این آئین‌نامه هرچه زودتر ابلاغ شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: این مسئله یک کار اجرایی است و دولت باید اهتمام لازم را برای اجرای این قانون داشته باشد. البته متأسفانه سال قبل دولت اهتمام لازم را بر این موضوع نداشت و این امر سبب شد که آئین‌نامه سال گذشته با مبلغ وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی خیر دیرهنگام ابلاغ شود.

دهقانی ادامه داد: این مبلغ زمانی ابلاغ شد که با توجه به تورم موجود در جامعه دیگر کفاف هزینه‌های ساخت مسکن روستایی را نمی‌داد و از سوی دیگر فصل ساخت‌وساز هم به پایان رسیده بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: اگر این آئین‌نامه هم دیرهنگام ابلاغ شود، امسال هم مردم نمی‌توانند از وام ۳۵۰ میلیونی مسکن امسال استفاده کنند.

کد خبر 700451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.