۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کشف ۷ هزار تخلف صنفی در فارس

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صمت فارس از کشف بیش از هفت هزار تخلف صنفی در هفت ماه منتهی به آبان ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: کم‌فروشی، تقلب، امتناع از عرضه کالا تخلفات پرتکرار واحدهای صنفی فارس است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، مهدی حسنی امروز _ سه شنبه نهم آبان_ با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، بیش از ۶۳ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شد که طی آن برای ۷ هزار و ۴۶۸ واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: ارزش ریالی پرونده‌های ذکر شده بیش از ۶ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صمت فارس خاطر نشان کرد: بر اساس این آمار، تخلف عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه با ۳ هزار و ۷۵۴ پرونده بیشترین تخلف واحدهای صنفی از نظر تعداد پرونده و تخلف احتکار با ۴۹ پرونده به ارزش ریالی بیش از ۵ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از نظر ارزش ریالی پرونده‌ها در رتبه اول تخلفات صنفی قرار گرفته است.

حسنی ادامه داد: عرضه خارج از شبکه با ارزش ریالی بیش از ۵۶۷ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال بعد از احتکار در رتبه دوم تخلفات صنفی از نظر ارزش ریالی و گران فروشی با یک هزار و ۵۷۸ پرونده به ارزش بیش از ۸۹ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال، دومین تخلف پرتکرار واحدهای صنفی از نظر تعداد تخلف و سومین از نظر ارزش ریالی می‌باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس این آمار، کم فروشی، تقلب، اخفا و امتناع از عرضه کالا، عدم اعلام موجودی، عدم صورتحساب و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی از دیگر تخلفات پرتکرار واحدهای صنفی استان در ۷ ماهه اول امسال بوده است.

به گفته معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صمت فارس، صنوف منسوجات، پوشاک، کیف و کفش با یک هزار و ۲۷۰ پرونده تخلف، عرضه کنندگان لوازم یدکی با ۳۶۷ پرونده، میوه و تره بار با ۳۳۵ پرونده، عرضه کنندگان لوازم خانگی و کالای برقی با ۳۱۱ پرونده، مشاورین املاک با ۲۷۸ پرونده، کافه و رستوران با ۲۴۱ پرونده و فروشندگان موبایل و قطعات آن با ۱۵۵ پرونده بیشترین تخلفات صنفی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 700431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.