خانواده‌ها در کدام کشور بیشترین پس‌انداز را دارند؟

روز جهانی پس‌انداز که به عنوان روز صرفه‌جویی نیز شناخته می‌شود، هر سال سی‌ویکم اکتبر گرامی داشته می‌شود تا ضرورت و اهمیت پس‌انداز برای آینده گوشزد شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خاستگاه بانکداری را می‌توان به بین‌النهرین باستان، حدود ۲۰۰۰ قبل از میلاد، جایی که اولین شکل شناخته‌شده اعطای وام رخ داد، ردیابی کرد. بسیاری از محققان نیز ریشه‌های تاریخی سیستم بانکداری مدرن را در قرون وسطی و ایتالیای رنسانس، به‌ویژه شهرهای مرفه فلورانس، ونیز و جنوا می‌دانند.

دلایل زیادی برای پس‌انداز وجود دارد که شامل بازنشستگی، تحصیل، ازدواج و خرید ملک است. روز جهانی پس‌انداز سی‌ام اکتبر ۱۹۲۴ در پایان اولین کنگره بین‌المللی صرفه‌جویی در میلان آغاز شد. این روز به‌طور رسمی توسط فیلیپو راویزا ایتالیایی راه‌اندازی شد و این ایده به سرعت توسط انجمن‌های مختلف مورد حمایت قرار گرفت. پس از جنگ جهانی دوم، صرفه‌جویی و پس‌انداز بیش از هر زمان دیگری محبوب شد.

خانواده‌ها در کدام کشورها بیشترین درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند؟

به‌طور کلی، افرادی که در اروپا زندگی می‌کنند تمایل دارند بیشتر پول خود را پس‌انداز کنند. لوکزامبورگ، سوئیس و سوئد سه رتبه اول کشورهایی با پس‌انداز بالا را از آن خود کرده‌اند. در لوکزامبورگ، تقریباً ۱۸ درصد از کل درآمد خانواده‌ها به یک حساب پس‌انداز می‌رود. سوئیس در رتبه دوم قرار دارد و خانواده‌ها تقریباً ۱۷.۵ درصد از درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند. سوئد نیز در این فهرست جایگاه سوم را دارد، به‌طوری‌که ۱۷ درصد از درآمدی که مردم به دست می‌آورند در حساب پس‌انداز قرار می‌گیرد. کشورهای اروپایی ۱۰ رتبه برتر را از حیث میزان پس‌انداز به خود اختصاص داده‌اند و کره‌جنوبی با میزان ۸.۵ درصد پس‌انداز درآمد خانوار، تنها کشور غیراروپایی این لیست است که در رتبه ششم قرار دارد.

کد خبر 700389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.