اجرای خط ۲ تله‌سیژ ناژوان به‌زودی / تفریح ارزان و خانوادگی را در اصفهان دنبال می‌کنیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توسعه ابرسازه‌های تفریحی شهر را در دستور کار داریم، گفت: مقدمات اجرای خط دوم تله‌سیژ ناژوان فراهم شده است و به‌زودی شاهد آغاز عملیات عمرانی آن خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: هفته آینده به‌مناسبت ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش‌آموز یک هفته به‌نام «نوجوان» در تقویم نام‌گذاری شده و فرصت خوبی است تا نگاه ویژه‌ای به این قشر از جامعه داشته باشیم.

وی افزود: به‌دلیل شرایط سنی نوجوانان که نسبت به فضای زیستی خود در مهم‌ترین دوره زندگی به سر می‌برند، توجه به این قشر تا حدی در برنامه‌ریزی‌های کلان ملی، استانی و شهری کمتر بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از نگاه تمام برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران و فعالان حوزه تربیتی و روان‌شناسی، نوجوانان قشر اصلی برای تربیت نسل آینده کشور هستند و صاحب‌نظران معتقدند، نوجوانان امروز کشور و شهر ما همان قشری هستند که کشور ما را به قله خواهند رساند، تصریح کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب نیز در رابطه با نوجوانان و دهه هشتادی‌ها در مورد روحیه، نگاه، خلاقیت، تفکر، چابکی و آینده‌نگری آن‌ها همه ما را نسبت به آینده و حضور این قشر در رأس فعالیت‌ها و امور فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور امیدوار می‌کند.

وی ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری اصفهان تلاش کردیم، نگاه و تعریف ویژه‌ای درباره نوجوانان به‌دلیل شکافی که در دوران کودکی تا نوجوانی به‌وجود می‌آید، داشته باشیم، همچنین به‌دلیل نقش‌آفرینی مهم دهه هشتادی‌ها در دوران فعلی کشور، ویژه‌تر در برنامه‌ریزی‌های شهری به آن‌ها پرداخته‌ایم.

صالحی با اشاره به اینکه در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به موضوع نوجوانان نگاه کردیم، گفت: ابتدا آسیب‌شناسی نسبت به آنچه در گذشته بود، انجام دادیم، اما هیچ‌گاه سرفصل ویژه و کلان در برنامه‌ریزی شهری در سطح بودجه سالانه با نگاه به نوجوان نداشتیم که این موضوع توسط شورای ششم شهر اصفهان دنبال و تلاش شد تا جایگاه این افراد در برنامه‌ریزی‌ها تثبیت شود و آن‌ها را به عنوان یکی از اقشار هدف در نظر بگیریم، همچنین در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برنامه‌ها و اقداماتی را در حال اجرا داریم.

وی افزود: در حوزه سخت‌افزار به سمت تفریح، نشاط و ورزش حرکت کردیم، بازسازی ابرسازه‌های تفریحی که سال‌ها از مدار خارج شده بود، همچنین تله‌کابین، تله‌سیژ، شهر رویاها و زیرساخت‌هایی در ناژوان نیز داشتیم، مناسب‌سازی باغ‌های بانوان برای دختران نوجوان شهر را در اولویت قرار دادیم و شورای اسلامی شهر نیز این موضوع را دنبال کرد.

طراحی فاز نخست سرزمین کودک و نوجوان در محل سابق نمایشگاه اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موضوع بازیکده‌های تربیتی، فرهنگی و آموزشی در محلات را دنبال کردیم که بخشی از آن افتتاح شده است و نوجوانان می‌توانند در فرهنگسراهایی که تبدیل به بازیکده‌های مهارتی و آموزشی شده است، ورود کنند.

وی با بیان اینکه توسعه ابرسازه‌های تفریحی شهر را در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای خط دوم تله‌سیژ ناژوان فراهم شده است و به‌زودی شاهد آغاز عملیات عمرانی آن خواهیم بود.

صالحی از توسعه شهر رویاها به عنوان محلی برای انجام فعالیت‌های تفریحی خبر داد و گفت: رؤیای بزرگ همه ما در این دوره از مدیریت شهری که تا بخش زیادی هم پیش‌رفته، چرخ‌فلک بزرگ اصفهان است که بیش از ۱۵۰ متر ارتفاع خواهد داشت و امیدواریم این طرح بزرگ را به‌عنوان یکی از چند چرخ و فلک بزرگ دنیا متناسب با شرایط فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته با حضور در مدارس تیزهوشان و دیدار با نوجوانان این مدارس، نظرات و گلایه‌مندی آن‌ها مبنی بر اینکه در شهر پاتوقی برای نوجوانان وجود ندارد تا بتوانند نیازهای فرهنگی، اجتماعی، مهارتی و حتی نیازهای البسه و پوشاک خود را در یک نقطه متمرکز، رفع کنند، شنیدم، بنابراین از سال گذشته این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و با همکاران در شهرداری شروع به سیاست‌گذاری کردیم.

پردیس سینمایی نوجوان در شهر رویاها، پاتوق ویژه‌ای برای علاقه‌مندان به هنر هفتم برای این گروه سنی خواهد بود تا بتوانند متناسب با سن خود از این موضوعات استفاده کنند و لذت ببرند.

صالحی با بیان اینکه طرح سرزمین کودک و نوجوان در محل سابق نمایشگاه اصفهان به جمع‌بندی رسیده و فاز نخست آن طراحی شده است، گفت: این روزها نهایت همکاری با مجموعه آب منطقه‌ای این کلان‌شهر را خواهیم داشت تا محلی که امکان بازی، تفریح، ورزش و ظرفیت فروش البسه و ملزومات فرهنگی و اجتماعی در آن وجود دارد، آنجا شکل بگیرد و خانواده‌ها بتوانند بخشی از زمان خود را با محوریت نوجوانان در این مکان سپری کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از طراحی فاز دوم تئاتر شهر در چهارباغ اصفهان خبر داد که مطالبه گروه بسیاری از نوجوانان این کلان‌شهر است و ادامه داد: ساخت پردیس سینمایی نوجوان در شهر رویاها را نیز خواهیم داشت که پاتوق ویژه‌ای برای علاقه‌مندان به هنر هفتم برای این گروه سنی خواهد بود تا بتوانند متناسب با سنشان از این موضوعات استفاده کنند و لذت ببرند.

وی با اشاره به نگاهی که نوجوانان به ورزش بسکتبال و ورزش‌های مشابه دارند، خاطرنشان کرد: در ارتباط با این موضوع در مناطق مختلف شهر اصفهان اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

صالحی تاکید کرد: از دیگر رویکردهای نرم‌افزاری، ایجاد فرصت گفت‌وگو با نوجوانان شهر و نقش‌دهی به آن‌ها است که در این راستا مدیران شهری جلسات خوبی با نوجوانان در بخش‌های مختلف مدیریت شهری برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم تفریح ارزان و خانوادگی را با محوریت نوجوانان دنبال کنیم و در این راستا تاکنون پیشنهادهای تخفیف یا رایگان شدن سازه‌های تفریحی و گردشگری اصفهان را در چهار مقطع داشته‌ایم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مناسبت هشتم آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده که به نام روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان و ۱۳ آبان روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است، گفت: از سیزدهم تا نوزدهم آبان به مدت یک هفته ابرسازه‌های تفریحی شهر اصفهان از جمله تله‌کابین، تله‌سیژ و شهر رویاها که در محدوده فعالیتی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان شهرداری اصفهان قرار دارند، همچنین مراکز گردشگری شهرداری در پارک ناژوان با تخفیف ۵۰ درصد به نوجوانان و دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها ارائه خواهد شد.

کد خبر 700380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.