«اصپاک» راهکاری نوین برای تفکیک پسماندهای شهری اصفهان است

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر حفظ پاکیزگی شهر به عنوان یکی از مسئولیت‌های اصلی مدیریت شهری گفت: موفقیت مدیران شهری در ابداع روش‌های جدید در این حوزه است و «اصپاک» به‌عنوان یک راهکار نوین می‌تواند پس از شناخت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، طرح خوبی در این حوزه باشد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موضوع مربوط به پاکیزه بودن شهر به دلایل مختلف یکی از مسئولیت‌های اصلی مدیریت شهری به‌ویژه در شهرهای بزرگ است.

وی با اشاره به لزوم خلق ایده‌ها و ایجاد روش‌های جدید در حوزه پسماند شهری افزود: موفقیت مدیریت شهری در ابداع روش‌های جدید است، همچنین از ایده‌ها و روش‌های نو که دیگران ایجاد کردند باید استفاده کنند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه راهکارهای دیروز مسائل امروز را نمی‌تواند حل کند، تصریح کرد: استفاده از تجربیات گذشته الزامی است و به‌طور قطع باید از آن‌ها نیز بهره برد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مطرح در جامعه شهری امروز، موضوع جمع‌آوری پسماند است، گفت: پسماندها سرمایه‌های ارزشمندی به‌شمار می‌آیند، بنابراین تشویق شهروندان در تفکیک پسماندهای خشک و تر و استفاده درست از این پسماندهای خشک موضوع قابل توجهی است.

قربانی ادامه داد: روشی که در حال حاضر برای این منظور وجود دارد، در افزایش انگیزه‌ها آنچنان مؤثر نیست، هرچند شهروندان تاکنون در این مورد همکاری زیادی داشتند، اما در هر صورت راهکارهای موجود برای اینکه این پسماندهای خشک، سریع، با هزینه کم و به محل مربوطه انتقال داده شود، کافی نیست.

وی با اشاره به استفاده شهروندان از سامانه اصپاک و بهره‌مندی آن‌ها از بیمه آتش‌سوزی خاطرنشان کرد: این اقدام که هم‌اکنون در حال عملیاتی شدن است، موجب دریافت امتیازاتی می‌شود که این امتیازات در آینده برای آن‌ها می‌تواند، بسیار مفید و مؤثر باشد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از این امتیازات بهره‌مندی شهروندان از دریافت بیمه آتش‌سوزی برای منازل مسکونی است و به‌دلیل اینکه این موضوع برای نخستین‌بار در اصفهان مطرح شده است و شهرهای دیگر تجربه استفاده از این روش را تاکنون نداشته‌اند، به نظر می‌رسد باید مدتی از اجرای این طرح بگذرد تا نقاط قوت و ضعف آن مشخص شود.

وی افزود: پس از شناسایی این موارد، نقاط ضعف باید برطرف شود و برای تقویت نقاط قوت نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

قربانی خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان گفت که اصپاک می‌تواند طرح خوبی باشد، به شرط اینکه در صورت وجود مواردی در این طرح، این اشکالات هرچه سریع‌تر برطرف شود.

کد خبر 700379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.