توسعه سیستم هوشمند پیشگیری از بحران هالووینی در سئول

برنامه‌ریزان سئول، پایتخت کره‌جنوبی، از توسعه یک سیستم هوشمند جدید خبر داده‌اند که قرار است در کاهش حداکثری احتمال وقوع بحران طی جشن‌های هالووین در شهر نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیستم هوشمند جدید از طریق شمارش مردم و کشف جمعیت به طور خودکار قابلیت برآورد تراکم جمعیتی و ارسال سیگنال‌های خطر به مرکز پردازش داده‌ها را برای مدیران فراهم می‌آورد و آن‌ها را به اعمال اقدامات به موقع برای به حداقل رساندن وقوع بحران‌های شهری کمک کند. برنامه‌ریزان پایتخت کره ادعا کرده‌اند که این سیستم به منظور بزرگداشت اولین سالگرد «حادثه ازدحام هالووین سئول» که در بیست‌ونهم اکتبر ۲۰۲۲، در طول جشن‌های هالووین در منطقه ایته‌وون در سئول موجب کشته شدن ۱۵۹ نفر و زخمی شدن حداقل ۱۹۶ نفر شد، توسعه داده شده است به این امید که از وقوع بحران‌های مشابه در جشن سال جاری و سال‌های آینده جلوگیری کند.

توسعه سیستم هوشمند پیشگیری از بحران هالووینی در سئول

عملکرد سیستم هوشمند پیشگیری از وقوع بحران

سیستم هوشمند پیشگیری از وقوع بحران در سئول از قابلیت‌های مهمی برخوردار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برخورداری از یک سیستم افزایش ایمنی در مناطق پرجمعیت، تقویت پیشگیری از وقوع بحران، برخورداری از یک سیستم دستی، زمینه‌سازی برای اجرای اقدامات کارآمد و شناسایی و اعمال اقدامات مداخله‌ای مناسب در مقابل خشونت‌های غیرقانونی میان جمعیت در مناطق تجاری اشاره کرد. در واقع این سیستم از طریق دوربین‌های امنیتی به طور خودکار ازدحام جمعیتی یا هرگونه نشان از احتمال خطر را شناسایی می‌کند و سپس قابلیت واکنش زودهنگام مدیران را برای پیشگیری از وقوع بحران در جشن‌های هالووین سال نو فراهم می‌آورد. چنان‌چه هرگونه تراکم جمعیتی در هر بخشی از پایتخت کره جنوبی مشاهده شود، سیستم هشدارهایی را به مرکز پردازش داده‌ها ارسال می‌کند و پس از آن مأموران آتش‌نشانی و نیروهای امنیتی به سرعت وارد عمل می‌شوند و احتمال وقوع حوادث را به حداقل می‌رسانند. در این راستا، ۱۱۹ اتاق وضعیت با نیروهای امداد بی‌شمار از آتش‌نشانی ایجاد شده است تا واکنش به شرایط اضطراری با سرعت بیشتر انجام شود و احتمال وقوع بحران بر اثر تراکم جمعیت در جشن‌های هالووین به صفر برسد

کد خبر 700378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.