شهدای والامقام فرزندان مسجد بودند / جای نوجوانان و جوانان ما باید مسجد باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه مسجد انسان‌ساز است، گفت: شهدای والامقام فرزندان مسجد بودند، جای نوجوانان و جوانان ما باید مسجد باشد تا بتوان آن‌ها را همچون شهدا تربیت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حبیب الله غفوری شامگاه دوشنبه _ هشتم آبان‌ماه _ با حضور در جمع نمازگزاران و اهالی مسجد علی بن اَبیطالب (ع) بر محوریت مسجد در جامعه اسلامی تأکید و اظهار کرد: اساس دینداری در جامعه اسلامی، ایمان انسان‌ها به خدا، کتاب خدا، انبیا و آخرت است، درواقع اساس دین ایمان است.

وی افزود: زمانی که آیه تعمیر مسجد نازل می‌شود خدای متعال می‌فرماید مسجد را کسی آباد می‌کند که (بنا به تفاسیر و روایات مقصود آیه شریفه حضور در مساجد است تا ساخت یک بنای مجلل) و کسانی به مسجد می‌آیند که به خدا، روز قیامت و آخرت ایمان دارند و زیاد به یاد خدا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زمانی که خدای متعال به پیامبر گرامی اسلام (ص) امر می‌کند که ای پیامبر مسجد ضرار را از بنیان تخریب کن و بعد خدای متعال در مورد مسجد قبا آیه نازل می‌کند و می‌فرماید؛ (لَمَسجِدٌ أُسِّسَ عَلَی التَّقویٰ مِن أَوَّلِ یَومٍ أَحَقُّ أَن تَقومَ فیهِ ۚ فیهِ رِجالٌ یُحِبّونَ أَن یَتَطَهَّروا ۚ وَاللَّهُ یُحِبُّ المُطَّهِّرینَ) آن مسجدی که از روز اول بر اساس تقوا بنا شده است، یعنی مسجد جای تقوا و متّقین است؛ بنابراین نقش مسجد در این است که روح ایمان و تقوا و معنویت را در جامعه فراگیر کند و از مسجد به خانه‌ها، بازارها، مدارس و دانشگاه‌ها سرایت دهد. مسجد باید چنین قدرتی داشته باشد و این معنویت را به همه ابعاد زندگی سرایت دهد.

وی با اشاره به نقش مسجد در وحدت اسلامی، اضافه کرد: اساس جامعه اسلامی بر پایه وحدت و اجتماع و دست قدرت الهی با جماعت است.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: در صورتی که همه جامعه ایمانی باهم نباشند، امر خداوند محقق نمی‌شود، زمین می‌ماند در حالی که در مسجد این معنا وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با دعوت از همه آحاد جامعه به ویژه قشر نوجوان و جوان، تصریح کرد: مسجد خانه خدا و محل امن و پناه دل مردم از شرّ شیاطین و خنّاسان است. مسجد روح دارد و زنده است و در قیامت به نفع کسانی که بر زمین آن و در پیشگاه خدای قادر متعال سجده کرده‌اند، شهادت می‌دهد. خدا نکند مسجدی غریب بماند همانطور که خدا نکند قرآن غریب بماند و خدا نکند که امام غریب بماند، آنچه که در تاریخ مانده است و قلب انسان را آتش می‌زند غربت ائمه معصومین (ص) است و دلیل آن نیز این است که در آن زمان مساجد نتوانستند مأموریت اصلی خودشان را انجام دهند و ائمه اطهار غریب بودند.

وی با بیان اینکه مسجد انسان‌ساز است، اضافه کرد: شهدای والامقام فرزندان مسجد بودند، جای نوجوانان و جوانان ما باید مسجد باشد تا بتوان آن‌ها را همچون شهدا تربیت کرد.

کد خبر 700341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.