آزادسازی ۷۰ هزار بچه ماهی در رودخانه‌های غرب مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: در هفته‌های آینده، آزادسازی ۷۰ هزار بچه ماهی آزاد در رودخانه‌های غرب مازندران صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم کریم‌زاده امروز دوشنبه هشتم آبان ماه در بازدید از واحدهای آبزیان استان مازندران در غرب این استان با اشاره به اینکه بهره‌برداری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های شیلاتی استان مازندران در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم شیلات، بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزیان است که در این زمینه نقش مهمی بر عهده شیلات است.

وی با اعلام اینکه در یک سال اخیر، ۹۴ استخر ماهی‌دار به ظرفیت ۶۵ هزار قطع ماهی در مدار تولید قرار گرفته است، عنوان کرد: با این میزان تعداد استخرهای ماهی‌دار مازندران به ۱۴۴ استخر به ظرفیت ۱۱۳ هزار قطعه رسیده است.

کریم‌زاده با اشاره به اینکه در فصل بهره‌برداری جاری موفق شدیم بیش از ۵۵ هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های شیلاتی مهم غرب استان رهاسازی کنیم، عنوان کرد: در همین مدت بیش از یک و نیم میلیارد تومان به منظور تجهیز و مرمت و بازسازی مرکز آبزیان غرب مازندران هزینه شده است.

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید بر اینکه در مرکز آبزیان غرب مازندران در یک سال اخیر ۷۰ استخر دیگر وارد مدار تولید بچه ماهی شده است، گفت: این عملیات قریب به دو میلیاردتومان هزینه داشته است.

وی با اعلام اینکه تعداد استخرهای فعال مرکز آبزیان غرب مازندران ۱۲۴ استخر است که تعداد چهار هزار و ۳۰۰ ماهی پیش مولد در آن نگه‌داری می‌شود، عنوان کرد: هم اکنون ۷۰ هزار بچه ماهی آزاد برای رهاسازی در رودخانه‌های شیلاتی غرب مازندران آماده است که این مهم در هفته‌های آینده انجام می‌شود.

کد خبر 700278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.