سگ‌های ولگرد در گرگان پس از عقیم‌سازی در جنگل رها می‌شوند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی گرگان گفت: به علت ظرفیت محدود پناهگاه بلوار خلیج‌فارس گرگان، سگ‌های ولگرد پس از عقیم‌سازی و انجام واکسیناسیون هاری در جنگل توسکستان و جنگل‌های اطراف رها می‌شوند.

ابوالفضل تجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد است.

وی افزود: سگ‌های ولگرد پس از جمع‌آوری به پناهگاه واقع در بلوار خلیج‌فارس منتقل و در بازده زمانی یک ماهه بعد از انجام واکسیناسیون هاری و عقیم‌سازی در جنگل توسکستان، جنگل و طبیعت اطراف، رهاسازی می‌شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی گرگان خاطرنشان کرد: ظرفیت پناهگاه سگ‌های ولگرد محدود است و می‌توان تنها ۱۰۰ قلاده سگ را در آنجا نگهداری کرد، بخشی از این سگ‌های در برابر بیماری هاری عقیم و واکسینه شده‌اند و به متقاضیان برای نگهبانی در مزارع و باغ‌ها واگذار می‌شوند.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری گرگان، تاکید کرد: شهرداری گرگان به قدری در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی غرق شده که از وظایف اصلی خود بازمانده است و اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه‌ای این موضوع را به شهردار تذکر دادند.

کد خبر 700211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.