تصویب اجرایی‌شدن قرارداد با شرکت مپنا در حوزه تجهیزات و فناوری خط ۲ متروی اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در صدوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از صدوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز لایحه‌ای دو فوریتی در مورد پذیرش تهاتر بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به‌منظور دریافت پروانه برای توسعه زیرساخت‌های سلامت و بهداشت شهر اصفهان مطرح شد که ثبت این بدهی‌ها در سامانه «سماد» دولت به ازای پرداختی و تسهیل فرآیند صدور پروانه صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت مطلب، هم دو فوریت و هم اصل لایحه رأی آورد تا شاهد باشیم منابع و اعتباراتی که برای ایجاد چند مرکز بهداشت و سلامت به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار شهر پیش‌بینی شده، از طریق اعتبارات ملی جذب شود و شاهد انجام این پروژه‌ها باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دستور اول جلسه امروز، لایحه ارائه خدمات رایگان به دانش‌آموزان مدارس و گروه‌های هدف برای استفاده از پارک‌های ترافیک پنج‌گانه اصفهان تا پایان سال بود؛ با توجه به فضای ارتقای استفاده از خدمات ترافیکی و افزایش دانش‌آموزان در این حوزه همکاران با این لایحه موافقت کردند تا پس از تصویب و طی مراحل قانونی دانش‌آموزان از این خدمات استفاده کنند.

وی ادامه داد: امروز همچنین لایحه مبایعه‌نامه و خرید ملک در منطقه سه و اهدای بخشی از طلب شهرداری بررسی شد که با توجه به تذکرات قانونی در کمیسیون اقتصادی و جمع‌بندی نشدن آن، شورا نیز نظر کمیسیون را تأیید کرد تا این لایحه بعد از رسیدگی مجدد به محتوای آن، به شهرداری بازگردد و بعد از اصلاح، در شورای اسلامی شهر مطرح شود.

صالحی با اشاره به اجرایی شدن قرارداد «طراحی، اجرا تا تأمین مالی» حوزه تجهیزات و فناوری خط دوی مترو اصفهان گفت: اجرایی شدن این قرارداد در قالب مجموعه همکار با محوریت بزرگترین شرکت ریلی جنوب غرب آسیا و یکی از چهار توربین‌ساز برتر دنیا (مپنا) به همراه شرکا مصوب شد.

وی ادامه داد: حجم قرارداد بیش از ۵۹۰ میلیون یورو و به روایتی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است و یکی از اولین و بزرگ‌ترین قراردادها در حوزه شهری است که امیدواریم کمک کند تا با کمک دانش و فناوری داخلی و تأمین مالی شرکت‌های داخلی شاهد بهره‌برداری سریع‌تر از خط دو مترو باشیم و وعده به شهروندان برای بهره‌برداری از بخشی از این خط در زمانی به مراتب کمتر از خط یک، تا پایان این دوره از مدیریت شهری محقق شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعد از تصویب آغاز اجرای قرارداد، این قرارداد بزرگ به مرحله عملیاتی شدن می‌رسد و در میدان اجرا شاهد خواهیم بود که شرکت مپنا در حوزه فناوری و تجهیزات خط دو فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: لایحه بعدی مربوط به ارزش افزوده تراکم پرونده‌های خاص شهرسازی بود که بر اساس توافق‌های صورت گرفته قبلی، بنا به برخی نظرات و اختلاف نظرهای فنی که در این موضوع در سطح استان به‌وجود آمده بود، شهرداری امکان انجام تعهدات را نداشت و یک بسته تشویقی ارائه شده بود که در قالب این بسته مقرر شد امتیازاتی به شهروندان به ازای خدماتی که به آن‌ها ارائه نشده است، پرداخت شود تا از خدمات دیگری در شهرداری اصفهان استفاده کنند که این لایحه نیز با توضیحات و بحث‌ها در کمیسیون‌ها، به تصویب همکاران ما در شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

صالحی گفت: نطق‌ها و تذکرات همکاران به روال هر هفته بر اساس فرایندهای مثبت و منفی جاری در شهرداری مطرح شد، اما نکته محوری این نطق‌ها و تذکرات موضوع غزه، فلسطین و جنایات وحشیانه رژیم موقت و کودک‌کش صهیونیستی و حمایت از حماسه‌آفرینی مردان، زنان و کودکان در فلسطین اشغالی بود که امیدواریم به‌زودی شاهد پیروزی آن‌ها باشیم.

وی اظهار کرد: به مناسبت هشتم آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده که به نام روز بسیج دانش آموزی و روز نوجوان نام‌گذاری شده و سیزدهم آبان روز دانش آموز، از سیزدهم تا نوزدهم آبان به مدت یک هفته ابرسازه‌های تفریحی شهر اصفهان از جمله تله‌کابین، تله‌سیژ، شهر رویاها که در محدوده فعالیتی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان شهرداری اصفهان قرار دارند و مراکز گردشگری شهرداری در پارک ناژوان، با تخفیف ۵۰ درصد به نوجوانان و دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌شود.

کد خبر 700007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.