شهرداری خط‌کشی‌های سازمانی و قانونی را در انتخابات رعایت کند

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری باید ارزیابی خود را از عملکرد مناطق و سازمان‌ها ارائه کند، گفت:از شهرداری می‌خواهیم که مراقب باشد دخالت در انتخابات صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور امروز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در نطق میان‌دستور صدوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای فلسطینی اظهار کرد: وقایع اخیر در قدس مقدمه ظهور منجی عالم بشریت است.

وی با گرامیداشت سالروز آغاز عملیات محرم و یاد ۱۲۵۰ شهید این عملیات که ۷۰۰ نفر آن‌ها اصفهانی هستند، افزود: در این زمینه غفلتی صورت می‌گیرد و ما فقط روز تشییع ۳۷۰ شهید را گرامی می‌داریم، اما به یاد ۷۰۰ شهید اصفهانی این عملیات لازم است به صورت ویژه‌تر به این موضوع بپردازیم.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه منابع انسانی مهم‌ترین گنجینه هر سازمان به ویژه شهرداری هستند، گفت: تعدادی از کارکنان شهرداری در فرایند جابه‌جایی‌ها کنار گذاشته و خانه‌نشین شده‌اند و این اشتباهی است که در دوره قبل رخ داد و باید اصلاح شود، ضمن اینکه کندی تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه مشهود است و این روند معیوب باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه منابع انسانی را نباید تضعیف کنیم، تصریح کرد: افراد را بدون بررسی‌های لازم نباید برکنار کرد، این پدیده خوبی نیست که در شهرداری اتفاق می‌افتد، باید با کژی‌ها با قدرت برخورد شود، اما در عین حال باید مراقب آبرو و اعتبار افراد نیز باشیم.

مصور تأکید کرد: شهرداری حق دارد نسبت به اعطای پست‌ها به افراد به صورت مستقل تصمیم‌گیری کند و شورا دخالتی نمی‌کند، اما اگر امروز به دستور و خواهش، تلفن و توصیه افراد و نهادها، پستی اعطا شد حد توقف نخواهد داشت، خبری را راجع به یک پست حساس شنیدم که همین توصیه‌ها در موردش مطرح است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از نطق خود گفت: امیدواریم شرایط نظافت شهر بهتر شود، زیرا برند اصفهان نظافت است و به هر دلیلی نباید این برند آسیب ببیند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری باید ارزیابی خود را از عملکرد مناطق و سازمان‌ها ارائه کند، گفت: این موضوع چند مرتبه مطرح شده است و ارزیابی شورا انجام می‌شود، اما ارزیابی شهردار نیز باید انجام شود؛ نمی‌دانیم چرا این ارزیابی‌ها به شورا ارائه نمی‌شود و خبرهای خوبی از برخی واحدهای سازمانی شهرداری نداریم.

مصور خاطرنشان کرد: انفعال در هر زمینه‌ای بد است و در ارتباط با فشارها و ترک فعل‌های ادارات و سازمان‌های دیگر، بدتر است؛ چرا وقتی که تحت فشار قرار می‌گیریم هیچ اقدامی در خصوص این بدعهدی‌ها نمی‌کنیم؟ در جلسات تفاهم می‌شود اما پس از آن، حرف خود را قبول نمی‌کنند و تمام بار منفی این اتفاق، به سوی شهرداری و شورا سرازیر می‌شود، لازم است شهرداری از پوسته انفعال خارج شود.

وی ادامه داد: امروز نوعی خودتحریمی، خودفشاری و خودترسی در داخل شهرداری به واسطه بخشی از عوامل به جریان افتاده و امور مردم را مختل کرده که چه از سوی شهردار و چه معاونان، مدیران، حراست، بازرسی و شورا باید برطرف شود زیرا فضای مفیدی نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اینکه به دنبال ترس و احتمال اینکه مشکلی پیش می‌آید و کسی چیزی می‌گوید همه باب‌ها را می‌بندیم، بد است.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در پیش است که امیدواریم پرشور باشد، گفت: برخی افرادی که در شهرداری بودند یا با شهرداری ارتباط دارند نامزد انتخابات هستند، ما نیز از حضور در عرصه رقابت افراد استقبال می‌کنیم، اما از شهرداری می‌خواهیم که مراقب باشد دخالت در انتخابات صورت نگیرد؛ دوم اینکه دوستانی که می‌خواهند به عزیزانی برای رقابت کمک کنند حد و مرز را تفکیک دهند، بنابراین خط‌کشی‌های سازمانی و قانونی باید رعایت شود.

مصور با بیان اینکه سیکل تصمیم گیری‌ها و به‌ورطه عمل رساندن تصمیم‌ها معیوب است، تصریح کرد: سردرگمی در تصمیم‌گیری و تبدیل به دستورالعمل و اجرا آزار دهنده شده است؛ فشارهای غیرمتعارف، ورود نهادها و اشخاص وابسته به نهادها وجود دارد، اما اگر کار و مسئولیت خود را انجام دهیم نباید نگران این فضا باشیم.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص روند جذب جدید شرکت شهر و کار گفت: نباید بگوییم این شرکت خصوصی و مستقل است، بلکه فرایند آن گام به گام باید شفاف باشد؛ اطلاع رسانی‌ها باید عادلانه صورت گیرد و در هر مرحله از گزینش شفافیت کامل برقرار باشد تا کسی احساس تبعیض نکند که در این راستا کمیسیون پایش شورا آمادگی دارد در صورت نیاز به موضوع ورود کند.

وی افزود: هفته قبل یکی از همکاران در خصوص نیروهای کنترل و نظارت اشکالی را مطرح کرده بود. نیروهای این حوزه تحت فشارهای اجتماعی و فرهنگی کار می‌کنند؛ ضمن اینکه باید گفت در هر مجموعه‌ای خوب و بد وجود دارد و مدیریت این نیروها بسیار مهم است، بنابراین این نظارت باید بیشتر شود و این نکته مد نظر باشد که اعلام اشکال به معنی نفی خدمات این حوزه نیست.

مصور خاطرنشان کرد: هیچ فرایند جذب جداگانه‌ای برای هیچ نیرویی نداریم و یک روال قانونی است. اگر مجوزی باشد، به صورت شفاف اعلام و آزمون و استخدام انجام می‌شود، از این‌رو درخواست ما این است که اگر می‌توانیم کمک کنیم تا فرایند جذب تسهیل شود، دریغ نکنیم.

کد خبر 699972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.