جلوگیری از قاچاق بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت در پمپ بنزین‌های بندرعباس

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین بندرعباس در طول ۱۱ روز از قاچاق بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت به ارزش ۸۵ ملیارد تومان جلوگیری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی با اشاره به تدبیر جدید دستگاه قضائی این استان برای جلوگیری از معطلی مردم در جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: بر این اساس از ۲۲ مهرماه، تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت شامل نمایندگانی از دستگاه قضائی، پلیس، کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اعضای تیم‌های مهندسی جایگاه‌ها و کارشناسان فناوری اطلاعات در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین سطح شهر بندرعباس، مستقر شده‌اند.

وی افزود: در نتیجه ثبت اطلاعات اشخاص و خودروهای دریافت کننده سوخت در سیستم و پس از ارزیابی کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مشخص شده است که از یازده روز گذشته تاکنون و پس از استقرار تیم‌های کنترل و نظارت در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها، حجم قابل توجهی از مصرف روزانه سوخت کاهش یافته است.

قهرمانی تصریح کرد: در نتیجه اجرای طرح نظارت و پایش توزیع سوخت در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین مرکز استان هرمزگان فقط در طول یازده روز از قاچاق ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار لیتر سوخت نسبت به دوره مشابه به ارزش ۸۵ میلیارد تومان نیز پیشگیری شده است.

وی تأکید کرد: با مقایسه این اعداد و ارقام می‌توان دریافت که حجم تاراج اموال عمومی از طریق قاچاق سوخت در بیش از ۱۷۰ جایگاه استان هرمزگان در طول ماه و سال چه ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم استاندار هرمزگان موضع گیری صریح ایشان بر علیه قاچاق سوخت است که سبب شده دستگاه‌های متولی و ضابطین نیز با قوت قلب هرچه بیشتر در این مسیر وارد شوند و برای جلوگیری از آن چاره اندیشی و اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه برای موفقیت در اجرای طرح کنترل و نظارت بر توزیع سوخت مثل همیشه به همکاری و حمایت مردم نیازمندیم، گفت: اجرای موفق این طرح علاوه بر کاهش شلوغی و ازدحام در جایگاه‌های سوخت در جهت جلوگیری از تاراج اموال عمومی، ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات مرگبار ناشی از تردد خودروهای قاچاقچیان سوخت نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 699907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.