همراهی شهرداری قم با اجرای برنامه‌های حجاب و عفاف در بوستان‌های شهر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تفاهم‌نامه میان شهرداری قم و قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی گفت: شهرداری قم براساس ابلاغیه وزارت کشور در برنامه‌های مرتبط با حجاب و عفاف در سطح بوستان‌ها همکاری دارد.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در دستور کار قرار گرفت و در سطح بوستان‌های شهر قم و مناطق هشت‌گانه به‌ویژه هفت بوستان شاخص شهر تدابیری اندیشیده شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی میان شهرداری قم و قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی انجام شده است، افزود: در همین راستا با امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری قم و قرارگاه ۱۹ دی، شهرداری ضمن حمایت مالی با بهره‌گیری از آمران به معروف و گروه‌های جهادی توانست موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب را در بوستان‌های علوی، غدیر، هاشمی، مهدی، جوان، نرگس و بنیادی پوشش دهد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به همکاری دستگاه‌هایی همچون بسیج، قوه قضائیه، نیروی انتظامی به‌ویژه قرارگاه ۱۹ دی در حوزه عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: با همکاری این دستگاه‌ها، توفیقات خوبی در این زمینه به‌دست آمد و مباحث فرهنگی و آموزشی نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی با اشاره به تشکیل کمیته عفاف و حجاب، ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی، سازمان سیما منظر و فضای سبز، اداره کل روابط‌عمومی، اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری عضو کمیته عفاف و حجاب و در این زمینه فعال هستند.

معاون شهردار قم تاکید کرد: تلاش شد تا با بهره‌گیری از اساتید حوزه علمیه و دانشگاه، تمام کارکنان شاغل در بوستان‌ها از جمله باغبانان، مهندسان و کارشناسان مسائل لازم از جمله امر به معروف و نحوه تذکر لسانی را آموزش ببینند، یک دوره کامل برگزار شده و دوره تکمیلی با قراردادی که با جهاد دانشگاهی منعقد شده است، در حال انجام است.

وی با اشاره به نصب تابلوها و بنرها در مبادی ورودی بوستان‌ها اضافه کرد: برگزاری همایش‌ها و جلسات آموزشی و موضوعات مرتبط با فرهنگ شهروندی و عفاف و حجاب با محوریت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی در بوستان‌ها با مشارکت قرارگاه ۱۹ دی در حال انجام است.

اصفهانیان‌مقدم افزود: یکی از موارد مورد تأکید مربوط به مراکز ارائه خدمات در بوستان‌ها از جمله مراکز تفریحی، رفاهی و غرفه‌ها است و به همین منظور آئین‌نامه‌ای به آن‌ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به طرح شهربانو اشاره گفت: این طرح در سطح مناطق هشت‌گانه و سایر سازمان‌ها همچون تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مجموعه‌های اداری شهرداری قم در حال اجرا است و با ارزیابی‌های انجام شده توفیقات خوبی برای شهرداری قم در این زمینه حاصل شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم اظهار کرد: جلسات منظمی نیز در استانداری، سپاه پاسداران و سایر بخش‌ها برگزار شده است تا در راستای ابلاغیه وزرات کشور و وظایف قانونی شهرداری، خدمات مطلوبی را در حوزه عفاف و حجاب به شهروندان ارائه دهیم.

کد خبر 699840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.