از دریچه دفاع مقدس به غزه امروز بنگرید

یک نویسنده ادبیات پایداری شرایط امروز غزه را با شرایط کشورمان در جنگ تحمیلی مقایسه کرد و نوشت:« ما داریم وسط دریای آتش و خون، تولد ققنوسی را نگاه می‌کنیم که به چنگال مقتدرش، ستاره جعلی عبری را درهم خواهد شکست.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرستو عسگرنجاد در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «از ایران بیرون بروید! آن طرف مرزهای وطنمان بایستید، حالا دفاع مقدس ما را تماشا کنید. حکومتمان هنوز دوسالش هم نشده، انبوهی از مردم، در جریان انقلاب، شهید داده‌اند، رد شلاق‌های ساواک روی گرده خیلی‌ها هست، فقر و بی‌سوادی در روستاها بیداد می‌کند. کیلومترها با عراق مرز مشترک داریم و حالا از همین مرز گسترده به خاکمان تجاوز شده.

سلاح؟ کم است، سیم خاردار حتی نداریم، جوان‌هایمان به خاطر کمبود مهمات، شهید می‌شوند، تحریمیم، خیلی از کشورها به ما چیزی نمی‌فروشند، همان‌ها، تریلی تریلی مهمات تقدیم صدام می‌کنند، ما با خودمان تنها مانده‌ایم، فرمان بسیج میلیونی رسیده، جوان‌هایمان، سربازی نرفته، نابلد، کرورکرور عازم جبهه می‌شوند، چشم آبی‌ها ساکت‌اند، به چشمشان دو کشور شیعی روی این کره خاکی هست که حالا می‌خواهند دخل هم را بیاورند! چه بهتر!!! صدام خدا را هم من نیست، اعتنایی به اندک توبیخ‌های بین‌المللی نمی‌کند، دنیا هم فشاری روی او نمی‌آورد، شاید چون برای همه مسجل است که او برنده میدان است، همه منتظرند ایران تصرف شود و زین بس روی نقشه فقط یک کشور شیعی داشته باشیم، یک کشور بعثی.

برگردید!

از داخل به عنوان یک ایرانی به دفاع مقدس نگاه کنید، چه می‌بینید؟ می‌فهمید، نه؟ می‌فهمید بلاتشبیه چگونه بود که حضرتش فرمود: جز زیبایی ندیدم.

می‌دانید چه دوران سخت اما درخشانی بود که علی‌رغم تمام فقدان‌ها و مشکلات، اثر روشنش تا همین امروز در کوچه کوچه شهرهایمان مانده، می‌دانید چقدر حماسه داشت و بزرگ بود و نمایش ایمان و عظمت روح‌های نوپا بود و چقدر دل‌ها را عروج داد و ظرفیت‌ها را بالا برد و آدم‌ها را تربیت کرد و قهرمان ساخت و باشکوه‌ترین خاطرات را باقی گذاشت، می‌فهمید چه شد که بزرگمان بارها گفت که دفاع مقدس انقلاب ما را زنده نگه داشت.

ما این جاییم، سربلند، قوی، اثرگذار، روبه‌جلو، در تلاش برای ساختن هرچه ویران شد، بی‌آنکه یک سانتی‌متر از آواز وطنمان را حتی روی دوش بیگانه گذاشته باشیم! حالا از این دریچه به سرزمین زیتون نگاه کنید، میان این همه انفجار، سربلندی و حماسه را می‌بینید؟

غزه امروز در چشم جهان تنهاست، مجروح است، اما ما داریم وسط دریای آتش و خون، تولد ققنوسی را نگاه می‌کنیم که به چنگال مقتدرش، ستاره جعلی عبری را درهم خواهد شکست.

گفت: غزه مظلوم مقتدر است، گفت دنیای آینده، دنیای فلسطین است، نه اسرائیل، مردی که این جمله را گفت، جنگ را خوب می‌شناسد، دفاع مقدس را هم، چه در خرمشهر باشد، چه در غزه، مردی که این را گفت، می‌داند: ان الباطل کان زهوقا.»

از دریچه دفاع مقدس به غزه امروز بنگرید

کد خبر 699828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.