سرانه ورزشی شهرستان کاشان ۲۰ صدم متر مربع است

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان گفت: سرانه ورزشی کاشان ۲۰ صدم متر مربع است که حدود نصف سرانه ورزشی استان اصفهان است.

محمد جواد سلامیان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: سرانه ورزشی شهرستان کاشان طبق اعلام واحد آمار اداره کل ورزش جوانان ۲۰ صدم متر مربع است که با توجه به ظرفیت ورزشکاران منطقه بسیار پایین است.

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی استان اصفهان به ۵۰ صدم مترمربع می‌رسد، افزود: سرانه ورزشی در کاشان بسیار پایین است که جای تأمل دارد، در حالی که سرانه استاندارد ورزشی ۶ متر مربع است، منطقه کاشان سرانه ورزشی بسیار پایینی دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه ورزشی در کاشان گفت: حدود ۱۵۰ ورزشکار کاشانی عنوان‌دار مسابقات کشوری شدند.

وی افزود: امتیازاتی از جمله مقام‌آوری تیم اسکیت در رشته‌های رول بال، هندبال در لیگ دست اول کشور و موفقیت‌های بسیاری از تیم‌های حاضر در کاشان را در سطوح کشوری و استانی شاهد هستیم.

سلامیان زاده همچنین قهرمانی علیرضا رمضانی در کشتی ناشنوایان جهان، موفقیت حمیدی در رشته تکواندو، حضور یعقوب در تیم ملی فوتبال نوجوانان، کسب مقام قهرمانی کشور توسط اهورا سعیدی در رشته بوکس و ده‌ها قهرمانی و مدال‌آوری ورزشکاران را در اهتمام ویژه به ورزش این منطقه ضروری دانست.

وی تصریح کرد: ناگفته نماند با توجه به استعدادهای ورزشی شهرستان باید جهت احداث اماکن ورزشی تخصصی برنامه‌ریزی ویژه‌ای اجرا شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان درخصوص افتتاح اماکن ورزشی منطقه گفت: ۴ عدد چمن مصنوعی در روستاهای ورکان، غیاث‌آباد، سادیان و شهر کامو چوگان در دست احداث است که مراحل پایانی را طی و بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های ورزشی شهرستان از دو جنبه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و زیرساخت‌هایی ورزشی از جمله ورزشگاه بزرگ امیرکبیر و سالن‌های چند منظوره که قابلیت برگزاری مسابقات کشوری را دارد به علت کمبود اعتبار نیمه تمام رها شده است.

سلامیان‌زاده در خصوص اعتبارات تملک دارایی‌های سال ۱۴۰۲ گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد ریال بابت تعمیر و تجهیز استخر کاشان، ۵ میلیارد ریال بابت تکمیل مرکز پژوهشی فرهنگی تربیتی کاشان، تکمیل سالن اسکواش ۴۰ میلیارد ریال، تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی ۱۰ ملیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان اظهار کرد: زمین سه هزارنفری برای ورزش‌های فوتبال، والیبال و هندبال در کاشان وجود دارد که تکمیل آن از اولویت‌ها و نیازهای ورزشی شهرستان است، این زمین در سال ۱۳۸۹ کلنگ‌زنی شد و تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تکمیل و راه‌اندازی آن نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.

‎به گزارش ایمنا، کاشان دارای ۴۹ سالن ورزشی و بالغ بر ۱۰ هزار نفر ورزشکار است که بیشترین ورزشکار در رشته‌های فوتبال، کوهنوردی، بدنسازی، ورزش همگانی، آمادگی جسمانی، والیبال، ورزش‌های رزمی و تکواندو مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 699774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.