کردستان مقصد گردشگری سلامت در کشور می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: چشم‌انداز پنج ساله‌ ما برای کردستان، تبدیل شدن این استان به مهم‌ترین مقصد گردشگری سلامت نه تنها در منطقه، بلکه در کشور است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، علی نوری امروز _شنبه ششم آبان‌ماه_ در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت غرب کشور که در سنندج برپا شد، اظهار کرد: سالانه بیش از ١٠٠ هزار نفر از اقلیم کردستان عراق برای امور درمانی عازم کشورهای مختلفی از جمله ایران می‌شوند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کشور ایران کمترین سهم جذب گردشگر حوزه سلامت را در میان کشورهای منطقه دارد، افزود: با توجه به هم‌مرز بودن و وجود اشتراکات فرهنگی و زبانی با اقلیم کردستان عراق، باید سهم ایران بیشتر از کشورهای دیگر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه، در ماه‌های اخیر اقداماتی در دو حوزه ایجاد زیرساخت‌ها و جذب گردشگر در استان انجام شده که در حوزه زیرساخت‌ها اقدامات لازم برای راه‌اندازی لاین پرواز تهران - سنندج - سلیمانیه و همچنین توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان‌های مرزی استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان کردستان دارای ظرفیت‌های ویژه و خاصی در حوزه گردشگری سلامت است، اضافه کرد: در حوزه جذب گردشگر هم بنا داریم بیمارستان‌هایی را که دارای مجوز IPD هستند، انتخاب کنیم تا بتوانند لینک ارتباطی با کشور عراق را برقرار کنند.

نوری گفت: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند فرصت مناسبی برای بهره‌برداری مناسب از قابلیت‌ها، فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و همچنین همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی و دولتی برای توسعه پایدار گردشگری و رونق اقتصادی در منطقه باشد.

کد خبر 699650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.