سال ۱۴۰۱ کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بودجه استان یزد برگشت خورد

استاندار یزد با اشاره به تحقق عمده اعتبارات استان در سه ماهه آخر سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته با یک اقدام جهادی تنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بودجه استان برگشت خورد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک شورای اداری، شورای اطلاع‌رسانی و شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد با حضور رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و استاندار یزد برگزار شد.

مهران فاطمی، در این نشست با تقدیر از فعالان حوزه رسانه و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: حوزه رسانه برای مجموعه استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مدیران باید با ارتباط مؤثر با آن‌ها، پاسخگوی تمامی شبهات باشند.

وی با اشاره به استقبال از نقد سازنده رسانه‌های رسمی و غیررسمی، گفت: باید پذیرفتن نقدهای سازنده و تلاش نسبت به اصلاح آن‌ها، در دستور کار باشد.

استاندار یزد ادامه داد: از سوی دیگر دستگاه‌های قضائی و سایر مراجع باید نسبت به نقدهای غیرسازنده، سازمان یافته، مخرب و یأس‌آفرین رسانه‌های غیررسمی، اقدامات لازم را داشته باشند.

فاطمی با بیان اینکه مجموعه استان بارها بر اهمیت پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های مختلف تاکید داشته است، تصریح کرد: به عنوان مثال خط اضطراری آب استان یزد به طول ۳۱ کیلومتر با ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با وجود سختی‌های مسیر به بهره‌برداری رسیده و تاب‌آوری آبی استان را افزایش داده است اما تنها در حد ۳۰ ثانیه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های استان باید با رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی ارتباط بیشتری برقرار کنند، افزود: با مردم می‌توان به راحتی و صادقانه سخن گفت و دلایل مشکلات را بازگو کرد که در این صورت مورد پذیرش آنها نیز قرار خواهد گرفت.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: شروع عملیات اجرایی ابر پروژه انتقال آب دریا به استان و اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت معادل ۱۵۰ سال بودجه عمرانی استان، باید بهترین شکل ممکن به مردم اطلاع‌رسانی شود.

فاطمی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات استان در سفر اول رئیس جمهور به یزد هفت هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: در سال اول چهار هزار میلیارد تومان از این اعتبارات جذب شده که کار بسیار ارزشمندی است و باید برای اثرگذاری در بین مردم به پیوست رسانه‌ای آن توجه بیشتری داشت.

وی با تاکید بر لزوم اقدام به موقع، پیوست رسانه‌ای طرح‌ها و توجه به جایگاه روابط عمومی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان، ادامه داد: روابط عمومی فقط مسئول تشریفات و برگزاری مراسم نیست و رسالت‌های بسیار مهمتری دارد.

استاندار یزد با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید از بین افراد شایسته گزینش شوند، خاطرنشان کرد: باید از نیروهای ماهر و دارای هوش و قابلیت تعامل و ارتباط با رسانه‌ها در این بخش استفاده کرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحقق عمده اعتبارات استان در سه ماهه آخر سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته با یک اقدام جهادی تنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بودجه استان برگشت خورد که باید این موارد برای مردم بازگو شود.
وی در پایان با بیان اینکه در شورای اطلاع‌رسانی استان این مسائل به جد دنبال خواهد شد، تصریح کرد: جهاد تبیین یکی از محورهای اختصاصی جشنواره شهید رجایی استان در سال جاری بود که بر این اساس دستگاه‌های برتر در این حوزه معرفی شدند.

کد خبر 699345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.