قرارگاه جهادی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر در گیلان تشکیل شود

استاندار گیلان با بیان اینکه قرارگاه جهادی مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر در استان تشکیل شود، گفت: پیش از اینکه به فکر افزایش تخت‌های بیمارستانی باشیم باید برای پیشگیری از بیماری‌ها کارهای اساسی و جدی انجام شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز چهارشنبه سوم آبانماه در مجمع سلامت گیلان، با بیان اینکه جایگاه این استان در برخی از بیماری‌های غیر واگیر جز ۱۰ استان نخست کشور است، اظهار کرد: تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر در گیلان به دبیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از بروز بیماری‌ها با ارتقا سطح آگاهی مردم افزود: پیش از اینکه به فکر افزایش تخت‌های بیمارستانی باشیم باید برای پیشگیری از بیماری‌ها کارهای اساسی و جدی انجام شود.

استاندار گیلان با اشاره به وضعیت بیماری‌های غیر واگیر ازجمله دیابت، فشارخون، سرطان و تنفسی خاطرنشان کرد: آمار این بیماری‌ها در گیلان بنا به دلایل مختلف ازجمله پیری جمعیت و افزایش سن بیش از ۶۰ سال بالا است و اقدامات پیشگیرانه باید مد نظر باشد.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر عدالت سلامت و توزیع عادلانه امکانات پاراکلینیکی در مناطق مختلف استان تصریح کرد: در بخش مربوط به خدمات پاراکلینیک حتماً باید امکانات لازم در شهرستان‌ها وجود داشته باشد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بایستی به این موضوع مهم توجه کند.

وی گفت: متخصصان باتجربه در رشته‌های مختلف پزشکی عموماً در شهرستان‌های مختلف گیلان آنچنان که باید فعال نیستند؛ به این دلیل تعداد زیادی از بیماران به مرکز استان یا تهران مراجعه می‌کنند که هزینه‌های سنگینی متحمل می‌شوند.

استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم خانه‌های بهداشت در روستاها و با گلایه از کاهش آمار و فعالیت این مراکز بهداشتی اضافه کرد: با توجه به تهدید پیری جمعیت و به خطر افتادن سلامت مادران و خانواده ضروری است تا خانه‌های بهداشت در روستاها بیش از پیش فعال باشد.

عباسی بیمارستان جنرال را نیاز استان دانست و خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی این بیمارستان باید همکاری‌های لازم انجام شود و مجمع نمایندگان استان باید در این حوزه منجسم باشند.

وی همچنین با تشریح اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت، بهداشت و درمان در کشور اضافه کرد: دولت عزم خود را در این حوزه جزم کرده و در بخش سلامت گام‌های خوبی برداشته است.

کد خبر 699072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.