نمایشگاه بین‌المللی فرش گامی مؤثر در توسعه این صنعت

رئیس اتاق بازرگانی کاشان گفت: نمایشگاه بین‌المللی فرش امسال با ۲۰ درصد توسعه نقش مؤثری در توسعه این صنعت ایفا می‌کند.

محمود تولایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش یکی مؤثرترین گام‌ها برای توسعه این صنعت است.

وی نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران را یکی از رویدادهای بزرگ فرش ماشینی دنیا جهان عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه امسال حدود ۲۰ درصد توسعه پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه بین‌المللی فرش امسال فضا و غرفه بیشتری را به خود اختصاص داده است ولی باز نیاز به غرفه‌های بیشتر داشتیم که فراهم نشد.

تولایی شرایط تولید کنندگان فرش را بسیار مطلوب دانست و تصریح کرد: تولید کنندگان از لحاظ تولید، کیفیت، برتری و ظرفیت صادراتی شرایط خوبی را سپری می‌کنند و جا دارد که ما این کالا را که علاوه بر تأمین نیاز داخلی توانسته است صادرات با کیفیتی به اقصی نقاط دنیا نیز ارائه دهد حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید به تولید کنندگان فرش افتخار کنیم و آنها را تشویق و ترغیب کنیم و خادم این عزیزان باشم تا همیشه پویایی اقتصاد را در کشور تأمین کنیم.

به گفته وی اقتصاد کشور با وجود این صنعتگران زنده می‌ماند و کالایی تولید می‌کند که نه تنها نیاز داخل را مرتفع می‌کند بلکه دنیا نیز آن را به عنوان کالای با کیفیت می‌شناسد.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان افزود: بالغ بر ۸۰ درصد صنعت فرش ماشینی در منطقه کاشان و آران و بیدگل تولید می‌شود و به همین تناسب نیز تولید کنندگان این منطقه در نمایشگاه شرکت دارند.

وی در پایان اعلام کرد: نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی از سوم تا ششم آبان ماه در محل نمایشگاه دائمی تهران از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰ برای بازدید عموم دایر است.

کد خبر 699059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.