قامت ایستاده مدیریت شهری در محله قائمیه

ویژه برنامه «مردم سلام» در ششمین ایستگاه خود در دور اول به منطقه ۱۳ اصفهان رسید تا اهالی این منطقه چند ساعتی را با شهردار شهر خود گپ‌ و گفت صمیمانه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ششمین مقصد ویژه برنامه «مردم سلام» از دور اول سلسله جلسات گفت‌وگوی صمیمانه و بی‌واسطه شهردار اصفهان با مردم با محوریت مساجد، محله قائمیه از منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان بود.

منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان شاید از لحاظ موقعیت جغرافیایی شهری مرکزیتی نداشته باشد، اما به‌دلیل قرار گرفتن ارکان شهری مهم همچون منتهی شدن به کوه صفه، ناژوان، بزرگراه‌های مهم، قرار گرفتن رینگ چهارم ترافیکی در محدوده آن، همجواری با چند شهر هم مرز با اصفهان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

منطقه ۱۳، از طرف جنوب به بزرگراه شهید اقارب‌پرست و پل اندیشه، از طرف شمال به محدوده ناژوان، از طرف شرق به باند غربی بلوار جانبازان حدفاصل میدان سهروردی و تقاطع شهید اقارب پرست و از طرف غرب به پل مقابل زندان (شهید ابراهیمی) همجوار با شهر ابریشم و درچه منتهی می‌شود.

جمعیت این منطقه شهری بالغ بر ۱۲۵ هزار نفر و مساحت آن ۱۴۰۰ هکتار است، محله‌های دستگرد، قائمیه، امیریه، محمودیه، ولی‌عصر (عج)، باغ فردوس، باغ زیار، گلزار و شهید عباسپور از محله‌های معروف منطقه است.

قامت ایستاده مدیریت شهری در محله قائمیه

امشب، مسجد امام حسن عسکری (ع) واقع در خیابان قائمیه، میزبان مردم اهالی منطقه ۱۳ و مدیریت شهری است تا شاهد یک گفت‌وگوی بی‌واسطه و صمیمی دیگر در راستای بیان چالش‌ها و مشکلات و ارائه راهکارها برای رفع آن‌ها باشد.

قرار این ملاقات برهمان مدار قبلی، از زمان اقامه نماز مغرب و عشا است؛ در هیاهو و شلوغی بزرگراه شهید خرازی و سپس ترافیک سنگین بزرگراه اقارب‌پرست، خود را به بلوار کشاورز و خیابان قائمیه می‌رسانم.

هوا تاریک و روشن است و خورشید در حال پایین کشیدن رخ درخشان خود از چهره آسمان است، چند دقیقه‌ای تا بلند شدن اذان مغرب از ماذنه‌های مسجد وقت باقی بود؛ نگاه اجمالی به محیط پیرامون مسجد می‌اندازم، تا به امروز توفیق حضور در این خانه خدا از این نقطه شهر اصفهان را نداشته‌ام و برای نخستین‌بار پا در این مسجد می‌گذارم.

در طول مسیر و جنب درِ مسجد، بنرهای دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه سیزده خودنمایی می‌کند. پیرو جوان، زن و مرد، کودک و میانسال، با شور خاصی در حال وضو گرفتن و محیا شدن برای اقامه نماز هستند.

مسئولان مدیریت شهری، مدیران و معاونان، متولیان و معتمدان محله یک به یک وارد مسجد می‌شوند، اما میز مسئولان اداره ارتباط مردمی ۱۳۷ پیشتاز از دیگران، قبل از اذان برپا شده است تا درخواست‌های مردمی، مشکلات و پیشنهادات آن‌ها را ثبت و ضبط کرده و یک کد رهگیری برای آن‌ها ارسال کند، شهروندانی که خواستار گفت‌وگو و بیان مشکل خود در این برنامه با شهردار اصفهان باشند نیز وقت می‌گیرند.

قامت ایستاده مدیریت شهری در محله قائمیه

گلبانگ خوش الحان اذان بلند می‌شود، کم کم صف نماز بسته می‌شود، جمعیت قابل توجهی اقامه نماز را آغاز می‌کنند.

همهمه‌ای برپا است، اینجا نمازهای جماعت مغرب و عشا مسجد امام حسن عسکری (ع) از لحاظ صفا و صمیمیت زبانزد است و حضور مسئولان شهرداری شور و ذوقی دیگر را برای مردم به ارمغان می‌آورد.

پس از اقامه نماز، شعارهای توسط اهالی حاضر در مسجد امام حسن عسکری (ع) برای ابراز همدردی با کودکان و خانواده‌های فلسطینی لرزه‌ای بر تن مسجد می‌اندازد، در همین لحظات عقب ماندگان از نماز جماعت بدون هیچ عجله‌ای با نیت قربت الی الله نماز خود را ادا می‌کنند.

حاضران که همگی چشم به‌راه علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان هستند مدام خواسته‌ها و گلایه‌های خود را زیر لب تکرار می‌کنند تا مبادا در موقع ضرور و از ذوق حضور شهردار مطالبه و درخواست خود را فراموش کنند.

قامت ایستاده مدیریت شهری در محله قائمیه

همچنان پس از نماز جماعت هم، میز خدمت سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری برقرار بود و حجم انبوه مردم دور این میزها، ارتباط با عوامل این سامانه را بسیار سخت‌تر از قبل کرده بود.

در میان همهمه و حضور پر شود مردم عبدالرحیم نوبخت معتمد و مسئول هیئت‌های بخش پنج محله قائمیه با سخنان شیرین و شعارهای تحت عنوان «مرگ بر صهیونیست»، شور و شوق دیگری را برای فضا به وجود می‌آورد و در آخر پس از قرائت صلوات صحبت‌های خود را به پایان می‌رساند و مشتاقانه انتظار حضور شهردار را می‌کشد.

پس از ثانیه شماری بسیار بالاخره شهردار به همراه علی صالحی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، حسین حق‌شناس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان و مهدی قائلی مدیر طرح ساماندهی ناژوان وارد شبستان مسجد امام حسن عسکری (ع) می‌شوند و جواد کشانی مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان به استقبال شهردار و دیگر مسئولان می‌رود.

مردم یکی پس از دیگری به سمت شهردار می‌روند تا برای خوش‌آمدگویی و بیان مطالبات و خواسته‌های خود پیشتاز باشند، فضای پر نور مسجد کار را برای فیلم‌برداران حاضر در مسجد راحت‌تر کرده است.

قامت ایستاده مدیریت شهری در محله قائمیه

امام جماعت مسجد با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) برای لحظه‌ای پشت تریبون رفت و گفت: «اتفاق مبارکی است که شهردار با مشکلات مردم مواجه می‌شوند؛ در منطقه ۱۳ شهرداری، ۳۰ مسجد داریم و از این جهت مردم در میدان حاضر هستند، اما در بعضی نقاط از جمله بلوار شفق با وجود صدها آپارتمان و ساکن، جای خالی مساجد در آن نقطه حس می‌شود و بحث فرهنگی نیز باید در کنار حوزه‌های عمرانی دیده شود تا با شعار «شهر اسلامی» تحول چشم‌گیری در حوزه فرهنگ داشته باشیم.»

حضور پرشور بانوان حال و هوای مسجد را رنگی دیگر بخشیده بود و موسفیدهای جمع همگی به دور شهردار حلقه زده بودند و منتظر نوبت خود بودند تا بتوانند خواسته‌های خود را مطرح کنند، صدای طنین‌انداز صلوات همدلی خاصی را بین حاضران ایجاد می‌کند و هر لحظه با یادآوری وضعیت غزه و فلسطین بغضی گلو حاضران احاطه می‌کند.

در میان صحبت‌های حاضران مدام تذکرهایی از سوی مدیر روابط عمومی با عنوان «لطفا از بیان درخواست‌های تکراری خودداری کنید و توجه بیشتری به جمع داشته باشید» اعلام می‌شد.

قامت ایستاده مدیریت شهری در محله قائمیه

بیان مشکلات مردم حدود سه ساعت و تا حوالی ساعت ۱۰ به طول انجامید، همه مطالب توسط معاونان مربوطه شهردار و شهردار منطقه ۱۳ نوشته می‌شد،

اغلب مشکلات و نام محلات برای علی صالحی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان آشنا بود، زیرا او سال‌های سال در این محله‌ها زندگی کرده است و با بیشتر شهروندان منطقه ۱۳ آشنایی تنگاتنگی دارد.

امشب در مسجد امام حسن عسکری (ع)، در شام ولادت امام حسن عسکری (ع) غوغایی برپا بود و با به پایان رسیدن بیان مشکلات، ششمین برنامه «مردم سلام» رسماً به پایان می‌رسد.

کد خبر 698810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.