لزوم مطالبه‌گری مدیران خوزستان در سطح کشور در حوزه راه و بزرگراه‌

استاندار خوزستان گفت: خوزستان در زمینه انتقال کالا از بنادر جز دو استان اول کشور است در حالی که در شاخص بزرگراه‌ها، استان نهم یا دهم هستیم، مدیران خوزستانی در سطح کشور در این زمینه مطالبه‌گری کنند تا شاهد بهبود شرایط و پیشرفت راه‌ها و بزرگراه‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر حسینی محراب امروز_ سه‌شنبه، دوم آبان ماه_ در پایان نشست شورای راهبری و کاهش تصادفات استان در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه ریل باس می‌تواند بخشی از ترافیک شهر را حل کند در جلسه امروز بنا شد راه‌آهن طرح خود در این زمینه را آماده کند در عین حال به نظر می‌رسد بخش خصوصی می‌تواند در اجرای این پروژه به ما کمک کند.

وی افزود: سازمان راهداری ۱۹ نقطه اصلی حادثه‌خیز را شناسایی کرده است و کارهای اصلاحی از قبیل تعریض مسیرها و نصب علائم و تأمین روشنایی برای این نقاط در دستور کار قرار دارد گرچه نقش اصلی در این خصوص را مردم و رانندگان عزیز از طریق رعایت قوانین رانندگی و سرعت مطمئنه ایفا می‌کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: از نظر دوربین‌های هوشمند و کنترل سرعت از سایر استان‌ها عقب بودیم اما توانستیم در ماه‌های اخیر امکانات و تجهیزات خوبی فراهم کرده و مقداری از این عقب‌ماندگی جبران شد.

وی تاکید کرد: برای بازگشایی مسیرهای مربوط به بازارهای هسته اصلی مرکز شهر اهواز کمیته‌ای با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری تشکیل خواهد شد که در این خصوص بررسی و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

حسینی محراب ادامه داد: از جمله دستورکارهای جلسه احداث پیست موتورسواری و اتومبیلرانی بود که از همه فرمانداران شهرستان‌ها می‌خواهیم احداث پیست موتورسواری و اتومبیلرانی را در دستور کار قرار دهند البته در اهواز زمینی به این منظور اختصاص یافته که نیاز است با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به نرم افزارهای کنترل ترافیک شهری تاکید کرد: شهرداری اهواز نرم افزار مناسبی برای این کار دارد که انتظار می‌رود آن را در اختیار همه شهرها قرار دهد.

استاندار خوزستان افزود: فرمانداران جهت پیشگیری از تصادفات جاده‌ای، نقاط حادثه‌خیز را با بهره‌گیری از نظرات مردم محلی و پاسگاه‌های هر منطقه شناسایی کرده و نسبت به اصلاح آنها اقدامات لازم را انجام دهند، با توجه به افزایش عبور و مرور در جاده‌های استان، باید متناسب با آن بزرگراه‌ها و راه‌های استان را توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از پروژه‌های حوزه راه، ملی بوده و تصمیمات در مورد آنها در مرکز اتخاذ می‌شود از این رو از کلیه مسئولان این حوزه درخواست می‌کنیم برای جبران این عقب ماندگی، نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های جاده‌ای خوزستان داشته باشند.

حسینی محراب تصریح کرد: خوزستان در زمینه انتقال کالا از بنادر جز دو استان اول کشور است در حالی که در شاخص بزرگراه‌ها، استان نهم یا دهم هستیم که جا دارد نخبگان، نمایندگان مجلس و خبرگان و مدیران خوزستانی در سطح کشور در این زمینه مطالبه‌گری کنند تا شاهد بهبود شرایط و پیشرفت راه‌ها و بزرگراه‌ها باشیم.

کد خبر 698748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.