تحقق ارتباط صنعت با دانشگاه در نمایشگاه« کار و تک»

نخستین رویداد کار و فناوری با عنوان «کار و تک» در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد؛ این رویداد از یکم آبان‌ماه آغاز شد و تا امروز ادامه داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وارد خیابان‌های عریض و محیط وسیع دانشگاه صنعتی اصفهان که شدیم در نزدیکی مسجد حضرت زهرا (س) دانشجویان دختر و پسر به سمتی روانه می‌شدند؛ متوجه شدم رو به روی کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی رویداد پر آوازه «کار و تک» در حال برگزاری است.

تحقق ارتباط صنعت با دانشگاه در نمایشگاه« کار و تک»

در هر طرف غرفه‌های آبی رنگ شرکت‌های مطرح و مجموعه‌های دانش بنیان فعال در استان اصفهان به چشم می‌خورد که ورودی هر غرفه با چند دانشجو در حال صحبت با کارشناس مجموعه دانش بنیان حاضر در غرفه مملو از جمعیت بود.

در نخستین روز از نمایشگاه کار و فناوری «کار و تک» در دانشگاه صنعتی اصفهان شاهد حضور ۳۰ شرکت فناوری و دانش بنیان و استقبال گسترده دانشجویان بودیم همچنین در این رویداد سامانه کاریابی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز رونمایی شد که مورد توجه دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی اصفهان با هدف تأثیر بر اشتغال‌زایی دانشجویان نخبه این مرز و بوم قرار گرفت.

مسئولان و اساتید نیز در این رویداد حضور قابل توجهی داشتند که در میان آنها توانستیم با یکی از میزبانان و برگزار کنندگان رویداد نمایشگاهی «کار و تک» صحبت کوتاهی داشته باشیم.

تحقق ارتباط صنعت با دانشگاه در نمایشگاه« کار و تک»

ذاکر حسین فیروزه، مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه اصفهان به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: برای دانشجویان علاوه بر برگزاری نمایشگاه دوره‌های مهارتی تحت عنوان رزومه نویسی، مصاحبه شغلی، مهارت‌های اشتغال پذیری و صنعت مدرن متاورس برگزار می‌شود.

وی می‌افزاید: خوشبختانه دانشجویان از این رویداد و دوره‌های برگزار شده استقبال خوبی داشتند. امیدواریم حضور پر رنگ صنایع کشور در چنین رویدادهایی زمینه ساز امید آفرینی و اشتغال دانشجویان ایران زمین شود.

دانشجویان به صورت فعال در این نمایشگاه حضور به هم رسانده و به کمک شناختی که از آینده شغلی خود و بازار کارهای حقیقی در جامعه به دست آوردند مسیر اصلی خود را پس از فارغ‌التحصیلی ترسیم می‌کنند.

چهره دانشجویان راضی از این اتفاق تأثیرگذار در دانشگاه است ولی با این حال صحبتی را با یکی از دانشجویان مهندسی مکانیک سیالات آغاز می‌کنم.

امیر، دانشجوی ترم هفت مهندسی مکانیک سیالات در خصوص تأثیر این نمایشگاه‌ها بر ارتباط دانش با صنعت به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: هرچه این دسته رویدادها در مکان‌های تولید دانش بیشتر برگزار شود بهتر می‌توان بازخورد مورد انتظار را دریافت کرد و با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی حس امید و امیدواری به آینده کشور و اشتغال در میهن خود را در دانشجویان تقویت می‌کنیم.

میز غرفه‌ها با محصولات فیزیکی و بروشور معرفی مجموعه‌ها و محصولات پر شده و صدای موزیک ملایمی در بین صحبت‌ها و شلوغی محیط به گوش می‌رسد که فضا را مطلوب‌تر کرده است.

کد خبر 698676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.