افزایش ۷۰ درصدی پرداخت زکات در منطقه کاشان

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان گفت: در سال جاری افزایش ۷۰ درصدی پرداخت زکات در منطقه را شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام مجید سهراب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی شش ماه نخست سال جاری افزایش ۵۰ درصدی پرداخت زکات را شاهد هستیم، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ترویج و تکریم مودیان زکات برگزار شد و بیش از ۱۰۰ اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد.

وی افزود: دو نوع زکات واجب و مستحب وجود دارد که در منطقه شمال استان اصفهان زکات واجب کم و بیشتر زکات مستحب مورد تأیید قرار گرفته است.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: پنج هزار لیتر گلاب و عرقیجات، ۳۷ هزار متر اراضی گل محمدی و پنج هزار دست پوشاک از این منطقه به فقرا اهدا شد.

وی با اشاره به افزایش دو برابری زکات در سال جاری، اضافه کرد: در بخش‌های صنایع و کمک جهیزیه، لوازم‌التحریر و مسکن محرومان نیز رشد ۵۰ درصدی زکات را شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام مجید سهراب‌زاده تصریح کرد: جشنواره ترویجی و تکریمی زکات در بخش‌های مقاله، شعر، مسابقه، خاطره‌نویسی، نماهنگ، موشن‌گرافی، انشانویسی، نشریه دیواری و نقاشی از دو ماه گذشته با فراخوان برگزار و از ۱۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره ۲۵ اثر برگزیده شد و در هر رشته به سه نفر جایزه تعلق گرفت.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان گفت: ستاد زکات امسال در بخش‌های اشتغال‌زایی، مسکن و تأمین لوازم ضروری برای نیازمندان ۵۰ درصد و در بحث کمک‌های مردمی و بخش‌های زکات، صدقات و اکرام محسنین ۴۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر 698588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.