برطرف شدن گلوگاه‌های پژوهشی با توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه

مدیر تحول و توسعه یک شرکت دانش بنیان برگزاری رویداد «کار و تک» را برای جذب نیروهای متخصص در صنایع بسیار موثر دانست و گفت: دانشگاه و اساتید می‌توانند از لحاظ علمی به شرکت‌های دانش بنیان کمک کنند و با کمک این شرکت‌ها گلوگاه‌های پژوهشی نیز برطرف شود.

به گزارش ایمنا، علی عبیداوی در حاشیه برگزاری رویداد «کار و تک» اظهار کرد: شرکت ما در زمینه تولید قطعات یدکی کارخانجات بزرگ کشور مانند صنایع فولاد، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع ملی مس ایران و… فعالیت می‌کند و با تولید قطعات مسی که در کوره‌ها و خطوط ریخته‌گری پیوسته استفاده می‌شود نیاز کارخانجات را تأمین می‌کند.

وی افزود: تا کنون توانسته‌ایم حدود ۱۶ قطعه را بومی سازی و از خروج ارز جلوگیری کنیم، همچنین قطع وابستگی کشور را رقم بزنیم.

مدیر تحول و توسعه این شرکت دانش‌بنیان گفت: در شرکت ما اکنون ۷۰ نفر مشغول به فعالیت هستند که در این راستا نیز توانسته‌ایم اشتغال زایی کنیم. این شاغلان بعضاً از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان هستند، ضمن اینکه خود من نیز دوره دکتری و پسادکتری را در همین دانشگاه پشت سر گذاشته‌ام.

وی ادامه داد: به لطف خداوند توانسته‌ایم در این شرکت گام‌های بلندی برای توسعه صنعت کشور برداریم. قطعاتی تولید کرده‌ایم که تحریمی هستند و مبدأ سازنده آن‌ها شرکت‌های بزرگی از آلمان، ایتالیا و… هستند.

عبیداوی برگزاری رویداد کار و تک را برای جذب نیروهای متخصص در صنایع بسیار موثر دانست و گفت: صنایع می‌توانند با حضور در چنین رویدادهایی نیروهای تخصصی خود را در زمینه موردنظر جذب کنند تا نیازهای شرکت‌ها برطرف شود. همچنین دانشجویان می‌توانند کار موردعلاقه خود را از این طریق پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه و اساتید می‌توانند از لحاظ علمی به شرکت‌های دانش بنیان کمک کنند و با کمک این شرکت‌ها گلوگاه‌های پژوهشی نیز برطرف شود.

مدیر تحول و توسعه این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: نخستین رویداد کار و تک را شاهد هستیم که اتفاق بسیار خوبی است. در این جریان این رویداد سامانه کاریابی نیز آغاز به کار کرد که بسیار موثر و نیازمند تکمیل است.

وی افزود: در چند سال آینده در حوزه نیروی انسانی به بحران برخورد می‌کنیم و چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند از این بحران جلوگیری کنند یا آن را به تأخیر بیندازد. اکنون شرکت‌ها نیازمند نیروی انسانی با دانش، متخصص و پژوهشگر هستند و چنین رویدادی می‌تواند به جذب چنین نیروهایی توسط صنعت کمک کند.

کد خبر 698553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.