هانگژو، شهری بدون مانع برای ورزشکاران معلول بازی‌های پاراآسیایی

هانگژوی چین با مناسب‌سازی دهکده ورزشکاران خود برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان معلول مسابقات پاراآسیایی سعی در ایجاد جامعه‌ای فراگیرتر دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هانگژو، شهر توریستی چین، که اکنون میزبان چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی است، در مجموع شاهد برگزاری ۵۶۴ رویداد ورزشی در ۲۲ رشته است که بیش از ۳۱۰۰ ورزشکار از ۴۴ کشور و منطقه برای مشارکت در آن‌ها راهی هانگژو شده‌اند. علاوه بر این، با در نظر گرفتن حدود دو هزار و ۹۰ نفر از مقامات هیئت‌های ورزشی، هزار و ۵۵۰ نفر پرسنل فنی و سه هزار و ۹۰ نماینده رسانه‌ای، افراد حاضر در این گردهمایی ورزشی به بیش از ۱۰ هزار نفر از سراسر قاره می‌رسد.

چهارمین دوره از بازی‌های پاراآسیایی زنگ تأییدی بر تعهد تزلزل‌ناپذیر آسیا نسبت به رعایت اصل فراگیری در گرد هم آوردن مجموعه وسیعی از استعدادهای ورزشی بی‌شمار به‌منظور حمایت از تلاش‌های ورزشکاران پارا به‌شمار می‌رود. هانگژو برای آسایش توان‌خواهان شرکت‌کننده و بازدیدکننده در این دوره مسابقات، تلاش‌های نوآورانه و فناورانه بسیاری انجام داده است.

هانگژو، شهری بدون مانع برای توان‌خواهان

مناسب‌سازی دهکده ورزشکاران هانگژو برای توان‌خواهان

چین با میزبانی بازی‌های پارا آسیایی و شرکت فعال در امور بین‌المللی ورزش معلولان، تلاش می‌کند تا کمک‌های جدیدی در جهت پیشرفت ورزش بین‌المللی توان‌خواهان و تقویت دوستی میان افراد معلول از مناطق مختلف در سراسر آسیا داشته باشد. این کشور درصدد است حمایت و انگیزه بسیار زیادی را به حوزه ورزش توان‌خواهان وارد کند، زیرا ورزشکاران مصممی که با انعطاف‌پذیری فوق‌العاده بر محدودیت‌های جسمی پیروز شده و به موفقیت‌های قابل‌توجهی در رشته‌های مربوطه خود دست یافته‌اند، سزاوار قرار گرفتن در موقعیت‌هایی هستند که راه آن‌ها را به‌سوی پیشرفت بیشتر و محک زدن این پیشرفت‌ها هموار کند.

چین به این ترتیب قصد دارد از طریق عملکرد استثنایی ورزشکاران دارای معلولیت، توان‌خواهان بیشتری را برای مشارکت در امور ورزشی، توانبخشی و ادغام فعال در جامعه تشویق کند. از آنجا که بازی‌های پاراآسیایی نه‌تنها به‌عنوان یک عرصه رقابتی، بلکه بستری مناسب برای برقراری ارتباط و تعامل با دیگر ورزشکاران فعال در این زمینه عمل می‌کند، چین در این راستا هانگژو را به شهری بدون مانع برای بازی‌های پارا آسیایی تبدیل کرده است.

هانگژو، شهری بدون مانع برای توان‌خواهان

هانگژو؛ شهری بدون مانع برای توان‌خواهان

شهر میزبان بازی‌های پاراآسیایی، هانگژو، تأکید زیادی بر ارائه خدمات در دسترس در سراسر دهکده ورزشکاران و کل شهر داشته و محیطی قابل دسترس ایجاد کرده است که ورزشکاران و تماشاگران را از داخل و خارج از کشور قادر می‌سازد از این رویداد ورزشی بزرگ لذت ببرند.

این دهکده با ۳۲۵ هزار مترمربع مساحت و سه هزار و ۴۴۶ اتاق، بزرگ‌ترین محل برگزاری مسابقات دوستانه در بازی‌های پارا، همچنین خانه همه ورزشکاران و مسئولان تیم‌های ورزشی است و هانگژو در راستای مناسب‌سازی آن برای بازی‌های پاراآسیایی، ۱۷ مکان از ۱۹ مکان رقابتی برای بازی‌ها را بازسازی کرده است تا امکاناتی بدون مانع ارائه کنند.

به‌منظور دستیابی به این هدف، رمپ‌هایی به دهکده ورزشکاران هانگژو اضافه، ورودی‌ها و خروجی‌های ساختمان‌ها تعریض و امکاناتی مانند دکمه‌های خط بریل به آسانسورها و نرده‌های قابل دسترس به حمام‌ها افزوده شده است. در عین حال تخت‌های اتاق‌ها از نظر ارتفاع به‌نحوی تنظیم شده‌اند تا توان‌خواهان بتوانند بهتر استراحت کنند و برای رفاه آن‌ها چندین محوطه غذاخوری و مکان استراحت مناسب‌سازی شده است.

دهکده بازی‌های پاراآسیایی هانگژو همچنین به بیش از ۳۰ وسیله‌نقلیه شاتل مجهز شده تا خدمات حمل‌ونقل شبانه‌روزی را برای همه هیئت‌های ورزشی ارائه دهد و تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی اطراف این دهکده برای تردد توان‌خواهان ارتقا پیدا کرده است.

این دهکده مکان مناسبی برای ورزشکاران توان‌خواه است و معلولان در آن احساس حضور در خانه را خواهند داشت. بازی‌های پاراآسیایی و ورزشکاران ساکن در این دهکده پیام قدرتمندی را ارسال می‌کنند که افراد دارای معلولیت نیز می‌توانند دستاوردهایی بزرگ داشته باشند.

هانگژو، شهری بدون مانع برای توان‌خواهان

مناسب‌سازی هانگژو برای توان‌خواهان

هانگژو با تعبیه تابلوهای راهنمای قابل دسترس، بهبود آسانسورها، نصب اعلان‌های بریل و ایجاد رمپ‌هایی با اختلاف ارتفاع صفر در سراسر شهر، همچنین اختصاص یک درصد از ظرفیت کل صندلی‌های ۱۹ مکان برگزاری مسابقات به ویلچرنشینان امکان تماشای بازی‌ها را برای همه توان‌خواهان فراهم کرده است.

به این ترتیب فراتر از دهکده ورزشکاران، کل شهر برای این رویداد به یک شهر بدون مانع تبدیل شده است، زیرا هانگژو قصد داشت از این فرصت برای توسعه امکانات عمومی بدون مانع استفاده کند و به شهری دوستدار توان‌خواهان تبدیل شود.

هانگژو در این راستا طی سه سال گذشته، ۱۴۰ هزار نقطه بدون مانع، ۷۵ جاده شهری، بیش از سه‌هزار کیلومتر مسیر مخصوص نابینایان، ۵۰ پل و تونل عابر پیاده شهری و بیش از ۱۶۰۰ سرویس بهداشتی عمومی قابل دسترس را برای رفاه توان‌خواهان بازسازی کرده و ارتقا داده است. این شهر همچنین یک پلت‌فرم خدمات آنلاین و بدون مانع ایجاد کرده است که خدمات یکپارچه‌ای مانند ترجمه، سفر و زندگی ارائه می‌دهد تا استفاده‌کنندگان از ویلچر بتوانند راحت‌تر و به تنهایی سفر کنند.

هانگژو قصد دارد با ایجاد تغییرات اساسی در نگاه عموم به افراد توان‌خواه، فرصت‌ها و متحدان بیشتری در سراسر جهان ایجاد کند تا در کنار یکدیگر برای ساختن جامعه‌ای فراگیرتر تلاش کنند.

هانگژو، شهری بدون مانع برای توان‌خواهان

کد خبر 698519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.