توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نفت سفید در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد، از توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نفت سفید در مناطق روستایی و عشایری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن ۱۷۰۰ روستا یکی از استان‌های شاخص در برخورداری از جمعیت روستایی به شمار می‌آید.

چهل درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق روستایی این استان ساکن شده‌اند و با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان و قرار گرفتن در دامنه رشته کوه‌های زاگرس اغلب روستاهای استان به ویژه در جغرافیای سردسیر در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند.

با آنکه به گفته مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد استان با تبدیل به منطقه سبز گازرسانی فاصله اندکی دارد و کار گازرسانی به روستاهای استان در دولت سیزدهم شتاب خوبی گرفته‌است، اما همچنان روستاهایی در این استان وجود دارند که به دلایل مختلف اعم از موضوع کم بودن جمعیت و یا کمبود اعتبارات از نعمت گاز محروم هستند.

در مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد که از شعله‌های خوش‌رنگ گاز خانگی محروم هستند در فصل سرما این قطرات نفت سفید است که به یاری مردمان این دیار می‌آید و در مقابل شلاق‌های سرما سینه آتشین خود را سپر می‌کند.

سالار خشایی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما سوخت‌رسانی نفت سفید به مناطق روستایی و عشایری و شهری فاقد گاز بر عهده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.

وی افزود: با توجه به اینکه فروشندگان نفت سفید مناطق روستایی و عشایری تحت پوشش اداره‌کل تعاون روستایی و اداره‌کل امور عشایری است، ابتدا درخواست فروشندگان باید از طریق این ادارات در سامانه صدف بارگذاری شود که در ادامه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بر اساس میزان درخواست آنها سوخت مورد نیاز را در اختیار این فروشندگان قرار می‌دهد.

خشایی گفت: ارسال نفت سفید به این مناطق در قالب خرید اعتباری است، یعنی ما در قبال نفت سفید هیچ‌گونه وجهی را دریافت نمی‌کنیم و توزیع نفت سفید بر اساس کارت بانکی سرپرست خانوار است.

وی با بیان اینکه توزیع سوخت در مناطق روستایی و عشایری به دو صورت انجام می‌شود، تصریح کرد: روش اول به اینگونه است که سوخت نفت سفید مورد نیاز روستاهای صعب‌العبور را به شکل یک‌جا در کارت بانکی سرپرست خانوار ذخیره می‌کنیم و خانوارهای یک تا چهار نفره هزار و ۱۰۰ لیتر، خانوارها پنج نفره دو هزار و ۱۰۰ لیتر نفت سفید دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: روستاهایی که صعب العبور نیستند، ماهیانه سوخت مورد نیاز را در اختیار سرپرست خانوار قرار می‌دهیم و خانوارهای یک تا چهار نفره ۲۲۰ لیتر و خانوارهای پنج نفره به بالا ۴۴۰ لیتر سهمیه دارند.

وی گفت: این شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی دارد به خانوارهای که تاکنون برای دریافت سوخت سفید اقدام نکرده‌اند، از طریق ادارات تعاون روستایی و امور عشایری اقدام کند تا سوخت آنها را تأمین کنیم.

خشایی افزود: تا به امروز بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نفت سفید جهت روستاهای صعب‌العبور ارسال و توزیع کردیم که نسبت به مشابه سال گذشته ۹۰ درصد پیشرفت داشتیم.

وی با بیان اینکه قیمت هر لیتر نفت سفید ۱۵۰ تومان است، گفت: هیچ‌گونه مشکلی برای حمل و توزیع سوخت وجود ندارد و آمادگی کامل برای توزیع سوخت مورد نیاز روستاهای استان را داریم.

خشایی افزود: خانه‌های بهداشت و مدارس روستایی و عشایری برای دریافت سوخت از طریق سامانه صدف اقدام کنند که بعد از تأیید دستگاه‌های زیرمجموعه شرکت پخش فرآورده‌ای نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد سوخت مورد نیاز در اختیار فروشندگان رسمی تعیین شده قرار می‌گیرد و درخواست کنندگان دریافت می‌کنند.

کد خبر 698443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.