با جاذبه های دیدنی ترابزون آشنا شوید

ترابزون یکی از شهرهای زیبای ترکیه به‌شمار می‌رود که به دلیل داشتن جاذبه‌های جذاب و دیدنی، به یکی از مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است.

برای سفر به ترابزون، قبل از هر چیز باید به فکر رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا بتوانید یک اقامت راحت را تجربه کنید. خوشبختانه ترابزون هتل‌های زیادی دارد و این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید براساس بودجه خود، در یکی از بهترین هتل‌های ترابزون اقامت داشته باشید. یک اقامت راحت این فرصت را به شما می‌دهد تا بتوانید با خیالی آسوده، از تمام مکان‌های زیبای ترابزون دیدن کنید. ما در این مطلب قصد داریم برخی از بهترین جاذبه‌های دیدنی ترابزون را به شما معرفی کنیم.

قلعه ترابزون

یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های این شهر «قلعه ترابزون» است. این قلعه که قدمت آن به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد، امروزه به یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی ترکیه و ترابزون تبدیل شده است. این بنای قدیمی از سه قلعه با دیوارهایی بلند تشکیل شده است که در زمان‌های گذشته کاربری نظامی داشت. برخی از دیوارهای قلعه و برج آن هنوز هم پابرجا هستند؛ اما در بخش‌های شمالی دیوارهای آن تخریب شده‌اند.

بخشی از بنای این قلعه مربوط به دوره عثمانی است و بخش دیگری از آن را الکسیوس دوم تأسیس کرده است. این قلعه زیبا و دیدنی در مجاورت ساحل دریای سیاه و خارج از شهر قرار دارد. شما با اقامت در هتل‌هایی که به خارج شهر نزدیک‌تر هستند، می‌توانید به‌راحتی از این مکان زیبا دیدن کنید.

با جاذبه های دیدنی ترابزون آشنا شوید

موزه ایا صوفیه ترابزون

«موزه ایا صوفیه ترابزون» در نزدیکی دریا در یک بنا قرار دارد و درواقع آن را یک کلیسای ارتودوکس یونانی می‌دانند. این موزه که یکی از بهترین و زیباترین دیدنی‌های ترابزون است، توسط امپراتور کنستانتین اول تأسیس شده است. این موزه نیز قدمتی طولانی دارد و به قرن ۱۳ میلادی مربوط می‌شود. این کلیسا یا موزه را در سال ۱۵۸۴ میلادی به یک مسجد تبدیل کردند و در سال ۱۹۶۴ مجدداً کاربری آن تغییر پیدا کرد و به موزه تبدیل شد. موزه ایا صوفیه ترابزون در سال ۲۰۱۳ نیز مجدداً به مسجد تبدیل شد.

اگر می‌خواهید یک سبک معماری بیزانس را ببینید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این موزه زیبا دیدن کنید. روی دیوار و سقف‌های آن می‌توانید نقاشی‌های آبرنگ زیادی را ببینید که توجه هر ببینده‌ای را جلب می‌کنند. جالب است بدانید که نقاشی‌های موجود روی دیوارهای این موزه، روایت‌کننده داستان‌هایی از انجیل هستند. گنبد مرتفعی که در مرکز آن واقع شده است، این فرصت را به شما می‌دهد تا بتوانید از بالای آن پلان صلیبی شکل را ببینید.

با جاذبه های دیدنی ترابزون آشنا شوید

عمارت کوستاکی تئوفیلاکتوس

اگر در هتل‌های ترابزون که در نزدیکی «عمارت کوستاکی تئوفیلاکتوس» قرار دارند اقامت داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی از این عمارت زیبا دیدن کنید. این عمارت را با نام موزه ترابزون نیز می‌شناسند. این عمارت درواقع خانه موزه‌ای تاریخی است که می‌توانید نمایشگاه‌های باستان‌شناسی مختلفی را در آن مشاهده کنید. در این موزه فرهنگ و هنر مردم این شهر به تصویر کشیده شده است تا بتوانید با فرهنگ این مردم بیشتر آشنا شوید.

سبک معماری این بنا به دوره عثمانیان باز می‌گردد. در اوایل دهه ۱۹۰۰ این عمارت تحت عنوان یک اقامتگاه خصوصی برای یک بانکدار برجسته یونانی تأسیس شد. اگر به طراحی داخلی و مصالح این عمارت دقت داشته باشید، متوجه می‌شوید که معمار آن ایتالیایی است.

در سال‌های بعد، از این بنا به‌عنوان مقر نظامی استفاده کردند و به محل سکونت بنیان‌گذار جمهوری ترکیه، دفتر بازرسی، خانه فرماندار و دبیرستان دخترانه تبدیل شد. درنهایت در سال ۱۹۸۷، این عمارت را به وزارت گردشگری و فرهنگ واگذار کردند.

با جاذبه های دیدنی ترابزون آشنا شوید

صومعه وازلون

اگر برای چندین روز در هتل‌های شهر ترابزون اقامت دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از «صومعه وازلون» دیدن کنید. این مکان دیدنی متعلق به سال ۲۷۰ میلادی است. این بنا برای اولین بار با دستور ژوستینین اول بازسازی شد. همچنین از آن موقع تا قرن ۲۰ نیز چندین بار مورد بازسازی قرار گرفت.

صومعه وازلون چندین بار توسط ترک‌ها و ایرانیان تخریب شد و سرانجام در سال ۱۹۲۲ میلادی، به‌صورت کامل تخریب شد. باوجوداین ویرانه‌های آن هنوز هم زیبایی خاص خود را دارند. با دیدن این صومعه می‌توانید نقاشی‌های جذابی را روی دیواره‌های آن مشاهده کنید.

با جاذبه های دیدنی ترابزون آشنا شوید

قصر آتاتورک

«قصر آتاتورک» را با نام عمارت آتاتورک نیز می‌شناسند. این قصر را می‌توان به‌عنوان یکی از زیباترین بناهای شهر ترابزون معرفی کرد. این قصر جذاب و زیبا در سال ۱۹۸۷، به یک موزه مردم‌شناسی و بوستان‌شناسی تبدیل شد. این عمارت چهار طبقه داشته که در سال ۱۹۰۳، توسط یک معمار یونانی ساخته شده است. سبک این بنا به سبک ساختمان‌های دریای سیاه است.

این عمارت زیبا را در سال ۱۹۳۷، به شخصی به نام مصطفی کمال آتاتورک اهدا کردند. در این عمارت تابلوهای زیبای زیادی وجود دارند که این زیبایی توانسته است گردشگران زیادی را به خود جلب کنند. در این قصر زیبا و جذاب می‌توانید شاهد معماری اروپایی و رنسانس غربی باشید. همچنین طراحی داخلی زیبای آن و باغ‌هایی جذاب تداعی‌کننده قصرهای فرانسوی هستند.

با جاذبه های دیدنی ترابزون آشنا شوید

اقامت در ترابزون

اگر شما هم می‌خواهید به شهر زیبای ترابزون سفر کنید، بایستی به اولین چیزی که فکر می‌کنید، یک محل مناسب برای اقامت باشد. به همین علت باید با بهترین هتل‌های ترابزون آشنا شوید تا بتوانید یکی از مجهزترین هتل‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنید. ما در ادامه برخی از بهترین هتل‌های ترابزون را به شما معرفی می‌کنیم:

  • هتل گراند زورلا Zorla Grand Hotel
  • هتل نووتل ترابزون Novotel Trabzon
  • هتل سانتی اوتل Santi Otel
  • هتل آسلیا ترابزون Aselia Hotel Trabzon
  • هتل گراند سبسی Cebeci Grand Otel
  • هتل اکسولار Aksular Hotel
  • هتل فضا Feza Otel

رزرو هتل در ترابزون با فلای تودی

طی این مطلب سعی کردیم شما را با جاذبه‌های ترابزون آشنا کنیم تا اگر به این شهر سفر کردید، برای گشت‌وگذار در آن سردرگرم نشوید. اگر می‌خواهید به این شهر سفر کنید، حتماً از قبل بلیط هواپیمای خود را خریداری کرده و در یک هتل مناسب اتاق رزرو کنید، چراکه ترابزون یک شهر توریستی است و امکان دارد در تاریخ موردنظر شما، همه بلیط‌های پرواز و هتل‌های مناسب آن پر شده باشند. برای این کار می‌توانید از «سایت فلای تودی» کمک بگیرید.

فلای تودی یک شرکت گردشگری و مسافرتی معتبر است که امکاناتی از قبیل خرید بلیط هواپیما، قطار، رزرو هتل و… را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کرده و از این طریق، به لیست کاملی از هتل‌ها و بلیط‌هایی با رنج قیمت مختلف برای مقصد دلخواه‌تان دسترسی پیدا کنید. در این صورت امکان سفر راحت و بدون دردسری را خواهید داشت.

کد خبر 698418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.