زنان و کودکان قربانیان اصلی اعتیاد هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اعتیاد یکی از مهمترین معضلات و چالش‌های جامعه امروز است، زنان و کودکان را قربانیان اصلی این پدیده شوم دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر مردان معتاد از همسران و کودکان خود به عنوان واسطه خرید و فروش و در بعضی مواقع برای جابه‌جایی مواد مخدر استفاده و برای ایجاد وابستگی و سوءاستفاده بیشتر آنها را نیز به دام اعتیاد گرفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر زنانی که همسران آنها معتاد هستند، به مرور به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند یا به اجبار همسران یا پدران معتاد خود معتاد می‌شوند، افزود: زنان و کودکان از قربانیان اصلی این پدیده شوم به شمار می‌روند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش تعداد زنان معتاد، گفت: این وضعیت زنگ خطری برای جامعه است و سازمان‌ها و نهادهای متولی باید اقدامی اساسی انجام دهند.

وی ادامه داد: نمی‌توان آمار دقیقی در این خصوص ارائه داد چراکه مراجعه زنان معتاد به مراکز درمانی و مشاوره کم است و به همین علت آمار دقیقی از زنان معتاد در پوسته جامعه وجود ندارد و نمی‌توان به آمارهای موجود استناد کرد.

سرهنگ کریمی با تاکید بر اینکه زنان، کودکان و نوجوانان آسیب پذیر و در معرض آسیب اعتیاد باید شناسایی شوند و تحت حمایت‌های ویژه قرار گیرند، تصریح کرد: برای مقابله و پیشگیری از گرایش زنان به سمت اعتیاد باید همت بیشتری از سوی مردم و مسئولان صورت بگیرد، چراکه آثار و عواقب پدیده اعتیاد زنان بر جامعه به دلیل اینکه زنان، مادران و تربیت کنندگان نسل آینده هستند بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 698376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.