نظارت بر بازار به منظور کنترل تورم افزایش پیدا کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به بالا بودن تورم ماهانه استان، گفت: لازم است از طریق نظارت جدی‌تر بر بازار، تورم مهار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر فخر موحدی امروز _ دوشنبه یکم آبان‌ماه- در کمیسیون تعزیرات خراسان شمالی اظهار کرد: اهمیت ارتقای کیفیت بازرسی و نظارت‌ها بر بهبود تنظیم بازار و مهار تورم بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به آموزش بازرسان و اعمال نظارت‌های دقیق، افزود: نظارت و بازرسی‌های مستمر و جدی در استان و تمام شهرستان‌ها باید مورد توجه باشد تا نتیجه مطلوب در مهار تورم به دست آید.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی ترسیم و پیش‌بینی وضعیت پیش رو، اطلاع‌رسانی، پیگیری، گزارش و کنترل اثربخشی را از سایر عوامل مؤثر در زمینه بهبود وضعیت بازار و مهار قیمت‌ها در استان دانست و خاطرنشان کرد: مغایرت‌های آماری در حوزه عملکرد بازرسی و نظارت باید با هماهنگی دستگاه‌ها رفع شود.

فخر موحدی اضافه کرد: در جلسه اخیر با وزیر کشور، وضعیت استان، دستاوردها و اقدامات مثبتی که در این زمینه انجام شده است را تشریح کردیم و وی بر کنترل قیمت‌ها تاکید داشت.

وی با اشاره به لزوم کاهش تورم نقطه به نقطه، گفت: این شاخص در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است، اما بالا بودن تورم ماهانه، نشان از وجود یک خلأ دارد و نیازمند پیگیری و ورود جدی دستگاه‌های نظارتی است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید در مسائل استان به ویژه در مباحث اقتصادی اتاق فکری برای هم‌افزایی، هماهنگی و هم‌فکری بهتر انجام شود، افزود: با همت تمام دستگاه‌های نظارتی و تمرکز روی نقاط تورم‌زا، نتایج مثبت حاصل خواهد شد.

کد خبر 698294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.