۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
ساوه میزبان رویداد ملی انار

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه گفت: دومین جشنواره انار ساوه در نیمه دوم آبان‌ماه با حضور سفیران کشورهای دیگر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، رضا ایاز امروز _دوشنبه یکم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد این رویداد پانزدهم آبان‌ماه به مدت پنج روز برگزار شود، اظهار کرد: به علت تأخیر در فصل برداشت انار ممتاز ساوه، جشنواره این رویداد اواسط آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

وی این رویداد را فرصتی برای معرفی توانمندی‌های این شهرستان در بخش فرهنگ، صنعت، کشاورزی و گردشگری دانست و افزود: در نظر داریم امسال هم‌زمان با برگزاری این جشنواره به منظور رایزنی برای توسعه صادرات این محصول، سفیران کشورهای آفریقا، ترکیه و کنیا نیز برای حضور دعوت شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره با همکاری دستگاه‌های اجرایی در دفتر اتاق بازرگانی در شهرستان ساوه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد دبیرخانه متمرکز برای برگزاری جشنواره ملی انار گامی در راستای بهبود برگزاری این رویداد ملی است.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی تولید و صادرات انار از پانزدهم تا نوزدهم آبان‌ماه با همکاری مسئولان ادارات و نهادهای استانی و شهرستانی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، شوراهای اسلامی، اصناف، خیرین، معتمدان، کارآفرینان، باغداران، کشاورزان و دهیاران شهرستان با پیش‌بینی ویژه‌برنامه‌های متنوع و برپایی ۷۰ غرفه نمایشگاهی در زمینه تولید انار، فرآورده‌های انار و تولیدات روستایی در مسجد جامع تاریخی ساوه برگزار خواهد شد.

ایاز اظهار کرد: متقاضیان غرفه‌های نمایشگاهی جشنواره می‌توانند برای ثبت‌نام و رزرو غرفه از بیست‌وهفتم مهرماه تا سوم آبان‌ماه با مراجعه به اتاق تعاون شهرستان ساوه ثبت‌نام کنند.

کد خبر 698225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.