انتقاد رئیس شورای شهر رشت از وضعیت زباله در شهر

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از وضعیت انباشت زباله در برخی از مناطق رشت گفت: این‌ موضوع زیبنده شهر و شهروندان نیست و شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

به گزارش ایمنا، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز یکشنبه سی‌ام مهرماه در یکصد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بارش باران در شهر رشت اظهار کرد: به واسطه نواقصی که وجود داشت بارش باران منجر به بروز مشکلات برای برخی از شهروندان شد و با توجه به تاکیداتی که بنده و دیگر اعضای شورای شهر داشتیم، شاهد وقوع مشکلات و خساراتی برای تعدادی از شهروندان هستیم که باید از تکرار این اتفاقات جلوگیری شود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار برای اجرای طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت افزود: با توجه به اینکه فصل پر باران سال آغاز شده است، انتظار داریم که این طرح مهم با جدیت در دستور کار قرار بگیرد تا شهروندان در صورت بارش باران‌های شدید با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شاهد انباشت زباله در برخی از نقاط شهر رشت هستیم خاطرنشان کرد: شب گذشته یکی از هنرمندان رشت انباشت زباله در خیابان رشتیان را در صفحه شخصی خود به نمایش گذاشت که این موضوع زیبنده شهر و شهروندان نیست و انتظار داریم شهرداری هر چه سریع‌تر نسبت به استقرار سطل‌های زباله در نقاط مشخص اقدام کند و پس از این شاهد انباشت زباله در هیچیک از نقاط شهر نباشیم.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه شورای اسلامی شهر رشت از ابتدای فعالیت خود در دوره ششم بر اجرای طرح هوشمندسازی شهرداری رشت تاکید داشته است، اضافه کرد: در این خصوص تاکنون اقدامات مؤثری از سوی واحد فناوری اطلاعات شهرداری رشت مشاهده نشده است، لذا انتظار داریم این طرح هر چه سریع‌تر اجرا شود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح موجب کاهش بروکراسی‌های پیچیده اداری، کاهش حضور فیزیکی شهروندان و جلوگیری از رانت‌ها و فساد در شهرداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در انتظار اجرای ممیزی املاک در رشت هستیم، افزود: شهردار رشت از اجرای ممیزی املاک در شهرداری منطقه چهار رشت خبر داده بود اما این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه روزانه حدود ۵۰۰ تن زباله به سراوان سرازیر می‌شود گفت: طبق وعده‌ای که نماینده عالی دولت در استان گیلان داده بود قرار است تا پایان آبان ماه هیچ گونه زباله‌ای به سراوان وارد نشود، که امیدواریم این وعده عملی شود.

کد خبر 698146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.