حوزه علمیه باید برای نسل جوان برنامه داشته باشد

امام جمعه کرمانشاه گفت: حوزه علمیه باید برای تربیت نسل جوان برنامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیدار امروز _ یکشنبه سی‌ام مهرماه _ حجت‌الاسلام ایرانی مدیرکل حوزه‌های علمیه استان و جمعی از مدیران و اساتید حوزه علمیه با آیت الله حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر ضرورت ایجاد جاذبه برای نسل جوان تاکید شد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه در هر جامعه‌ای که عالم دینی حضور نداشته باشد مردم به بیراهه می‌روند، افزود: اگر بخواهیم آینده پیش‌روی جامعه آینده روشنی باشد، باید حتماً حوزه علمیه موفقی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه سابقه طولانی در تربیت عالم دینی دارد و علمای بزرگی در این استان حضور داشته است و اهل درس و بحث بوده‌اند، از این حیث تاریخ استان بسیار پربار است و این باید به اطلاع طلاب جوان برسد.

آیت الله غفوری با تقدیر از تلاش‌ها و مدیریت حجت الاسلام ایرانی و مجموعه مدیران حوزه، تصریح کرد: این تلاش‌ها نسبت به آینده حوزه علمیه استان ایجاد امیدواری می‌کند اما نباید به این قانع باشیم زیرا ظرفیت استان کرمانشاه بسیار بیش از این است و با افق چشم اندازی که که انتظار است فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته به دلیل برخی سو مدیریت‌ها تربیت نسل نوجوان و جوان ما تحت تأثیر فضای مجازی بوده است، گفت: ما با نسلی مواجه هستیم که آسیب دیده است و باید با تلاش بیشتر همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند امروز وقت کار جهادی و شبانه روزی است این آسیب‌ها را جبران کنیم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه دشمن از جنگ سخت با ما ناامید شده امروز جنگ ما در عرصه جنگ نرم است و دشمن در این خصوص به فضای مجازی بسیار امید بسته تا نسل جوان ما را فاسد کند، اما همانگونه که در محرم و صفر، اعتکاف و راهپیمایی اربعین می‌بینیم نسل جوان ما حضور عالمانه و مسئولانه دارد که این نشان می‌دهد در بخش وسیعی از جامعه هدف تیر دشمن به سنگ خورده اما همین بخش کوچک که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند نیز بسیار نگران کننده است و حوزه علمیه حتماً باید در این خصوص طرح و برنامه داشته باشد.

کد خبر 698094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.