سرور مجازی چیست؟ راهنمای کامل vps و کاربرد آن

زمانی که سخت افزار فیزیکی سرور به صورت مجازی با نرم افزار مجازی سازی به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌شود، سرورهایی با منابع مستقل و محدود ایجاد می‌شوند. به این سرورها سرور مجازی خصوصی یا اختصاصی می‌گویند.

برای اینکه بدانیم سرور مجازی یا VPS چیست، ابتدا باید با خود سرور آشنا شویم. در یک تعریف ساده، سرور را می‌توان یک کامپیوتر قدرتمند در نظر گرفت که همیشه روشن است و به اینترنت دسترسی دارد و از سخت افزار قدرمندی برخوردار است.

بر اساس همین تعریف، اگر بتوانید رایانه‌ای را راه‌اندازی کنید که ویژگی‌های یکسانی داشته باشد، از نظر فنی می‌توانید از آن به عنوان سرور استفاده کنید. با این حال، با توجه به هزینه‌های هنگفتی که باید برای سرور بپردازید، احتمالاً این تصمیم فقط یک ایده خواهد بود و به نتیجه نمی‌رسد. بنابراین شما هم مانند بقیه باید از سرورهای آماده ارائه شده توسط شرکت‌های هاستینگ استفاده کنید.

اگر می‌خواهید نتیجه گیری کنید که سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد، باید بگوییم که سرورها برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند. از میزبانی وب سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب گرفته تا استفاده از آن به عنوان سرور بازی و … جزو موارد استفاده سرورها می‌باشد. بنابراین، سرورها نقش بسیار اساسی در زندگی امروز ما دارند.

سرور مجازی در واقع به شدت شبیه سرور اختصاصی است و شاید بتوان آن را نسخه کوچک‌شده‌ی سرورهای اختصاصی دانست که منابع محدود تری دارند. به همین دلیل، تنها فرق اساسی سرور مجازی و سرور اختصاصی در اشتراک منابع‌شان می‌باشد.

سرور مجازی چیست؟

اینترنت شبکه عظیمی از کامپیوترها است که در سرتاسر جهان قرار دارد. وقتی دو سیستم کامپیوتری را به هم وصل می‌کنیم و اطلاعات را بین آنها رد و بدل می‌کنیم، این دو سیستم با هم یک شبکه کوچک را تشکیل می‌دهند. در اینترنت همه کامپیوترهای دنیا با کابل به یکدیگر متصل هستند و آدرس مشخصی برای شناسایی و دسترسی دارند. وقتی گفته می‌شود شما به اینترنت متصل هستید، به این معنی است که سیستم شما نیز به این شبکه بزرگ متصل است و در حال سرویس دهی یا دریافت خدمات با یک آدرس خاص در اینترنت هستید.

در این شبکه بزرگ، برخی از سیستم‌ها به عنوان سرور عمل می‌کنند. به عنوان مثال وقتی یک وب سایت را در مرورگر باز می‌کنیم، محتوای وب سایت در سیستمی در شبکه اینترنت که وب سرور روی آن نصب شده است قرار می‌گیرد و اطلاعات وب سایت روی آن قرار می‌گیرد. این وب سایت ممکن است اطلاعات زیادی را ذخیره کرده باشد یا کاربران زیادی در دنیا به این وب سایت متصل شده باشند. بنابراین این وب سایت نمی‌تواند بر روی یک سیستم کامپیوتری ساده باشد.

زمانی که سخت افزار فیزیکی سرور به صورت مجازی با نرم افزار مجازی سازی به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌شود، سرورهایی با منابع مستقل و محدود ایجاد می‌شوند. به این سرورها سرور مجازی خصوصی یا اختصاصی می‌گویند. این سرویس دارای امکاناتی مشابه سرور اختصاصی با قابلیت‌های محدودتر است و هزینه آن نسبت به سرور اختصاصی کمتر است.

سرور مجازی چیست؟ راهنمای کامل vps و کاربرد آن

‌دیتاسنتر کجاست؟

در هر کشوری دیتاسنترهای مختلفی وجود دارد و در بین چندین مرکز داده، تنها تعداد کمی از آنها مشهورتر و پرطرفدارتر هستند و یکی از آنها همیشه بهتر از سایرین است و ما در این بخش تصمیم گرفتیم تا شما را با مراکز داده معروف آشنا کنیم.

سرور مجازی آلمانی

Hetzner یکی از معروف ترین دیتاسنترهای واقع در آلمان است و افراد زیادی سرور مجازی آلمان را به دلیل قیمت مناسب آن انتخاب می‌کنند.

سرور مجازی هلند

مرکز داده معروفی که توسط هلند میزبانی می‌شود، مرکز داده OVH است. شما می‌توانید سرور مجازی هلند خود را از این مرکز داده به سرور Assam سفارش دهید.

سرور مجازی آمریکایی

در زمان خرید افراد زیادی به دنبال خرید از دیتاسنتر آمریکا هستند که از معروف‌ترین آنها می‌توان به ColoCrossing و XLhost اشاره کرد که ما امکان خرید سرور مجازی آمریکایی را برای شما فراهم کرده‌ایم.

سرور مجازی بریتانیا

معروف ترین مرکز داده در انگلستان Redstation است، بسیاری از افرادی که قصد خرید VPS خارجی را دارند برای خرید سرور مجازی انگلستان به دنبال این مرکز داده می‌گردند.

سرور مجازی فرانسوی

یکی از دیتاسنترهای دیگری که در فرانسه قرار دارد، مرکز داده OVH است که در بین کاربرانی که قصد خرید سرور مجازی فرانسوی را دارند، بسیار محبوب است.

سرور مجازی چیست؟ راهنمای کامل vps و کاربرد آن

‌مزایای استفاده از سرور مجازی

۵ مزایای قابل توجه در استفاده از سرور مجازی را با هم بررسی می‌کنیم.

  1. افزایش ظرفیت

افزایش ظرفیت قابل استفاده یکی از مزیت‌های اصلی سرور مجازی است. زیرا ظرفیت دیگر محدود به منابع موجود در سرور نیست. هنگامی که مجازی سازی در سرورها استفاده نمی‌شود، قدرت پردازش آنها به شدت کاهش می‌یابد. زیرا بارهای کاری تنها در قسمت کوچکی از هر سرور در شبکه توزیع می‌شود و بیشتر منابع به دلیل درگیر نشدن کامل سرورها هدر می‌رود.

  1. کاهش هزینه‌های عملیاتی

تقریباً بلافاصله پس از مجازی سازی، متوجه کاهش هزینه‌های عملیاتی خود خواهید شد. با چند برابر کردن سرورها و افزایش ظرفیت، می‌توانید بارهای کاری بیشتری را با ماشین‌های کمتر انجام دهید. این باعث افزایش کارایی عملیاتی و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

سرور مجازی چیست؟ راهنمای کامل vps و کاربرد آن

  1. بارهای کاری را به طور موثر جداسازی کنید

با سرورهای مجازی، بارهای کاری به طور موثری جداسازی می‌شوند و وظایف بلافاصله در سراسر شبکه توزیع می‌شوند زیرا این وظایف توسط سرورهای مجازی دریافت می‌شود. هر سرور مجازی به عنوان یک سرور مستقل عمل می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا داده‌ها را پردازش کند و برنامه‌ها را به راحتی بر روی سیستم عامل مستقل خود اجرا کند.

  1. بهبود عملکرد برنامه

سرورهای مجازی به برنامه‌ها اجازه می‌دهند تا به طور مستقل بر روی هر سیستم عاملی اجرا شوند و در نتیجه عملکرد سریع‌تر و مطمئن‌تری دارند.

  1. صرفه جویی در زمان و هزینه

زیرساخت سرور مجازی چارچوبی را برای خدمات میزبانی وب فراهم می‌کند که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه و سرمایه گذاری در منابع موجود می‌شود. سرورهای مجازی همچنین بارهای کاری را با کارایی بیشتری پردازش می‌کنند.

سرور مجازی چیست؟ راهنمای کامل vps و کاربرد آن

‌جمع بندی

به طور کلی می‌توان گفت سرورهای مجازی از طریق جداسازی منابع سخت افزاری در سرورهای فیزیکی به کمک نرم افزار مجازی سازی ایجاد می‌شوند. این سرورها با توجه به مزایا و قابلیت‌های خوبی که دارند در چند سال اخیر بسیار محبوب شده‌اند. سرورهای مجازی برای بسیاری از برنامه‌های کاربردی مختلف استفاده می‌شوند. به همین دلیل امروزه شاهد انواع سرورهای مجازی هستیم که کاربردهای متفاوتی دارند.

ابر آراز را برای خرید سرور مجازی برگزینید

شرکت ابر آراز (Cloud Aras) یک شرکت فناوری اطلاعات و ارائه دهنده خدمات ابری است. این شرکت به عنوان یک ارائه دهنده خدمات ابری، به مشتریان خود سرور مجازی ابری، زیرساخت مجازی و خدمات مرتبط را ارائه می‌دهد.

ابر آراز با استفاده از فناوری‌های مجازی‌سازی و مدیریت منابع ابری، به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به طور مؤثر از منابع سخت‌افزاری، ذخیره‌سازی و سرویس‌های ابری استفاده کنند. این شرکت قابلیت‌هایی مانند ایجاد سرعت، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری را در ارائه خدمات ابری فراهم می‌کند.

مجموعه خدمات ابری ابر آراز

۱. سرورهای ابری: ارائه سرورهای مجازی و فیزیکی در محیط ابری به صورت مستقل یا ترکیبی از هر دو.

۲. ذخیره‌سازی ابری: فضای ذخیره‌سازی ابری برای نگهداری و مدیریت داده‌ها.

۳. شبکه ابری: ارائه خدمات شبکه ابری برای اتصال و مدیریت سرورها و دستگاه‌ها.

۴. ماشین‌های مجازی: ایجاد و مدیریت ماشین‌های مجازی بر روی زیرساخت ابری.

۵. مدیریت ابری: ابزارها و سامانه‌های مدیریتی برای مانیتورینگ، پیکربندی و ایجاد یکپارچگی در محیط ابری.

۶. خدمات امنیتی ابری: ارائه خدمات امنیتی برای حفاظت از اطلاعات و داده‌های موجود در محیط ابری.

شرکت ابر آراز به عنوان یک ارائه دهنده خدمات ابری، به توسعه‌دهندگان، کسب و کارها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا از مزایای محاسبات ابری بهره‌برداری کنند و در محیطی امن و قابل اعتماد کسب و کار خود را بهبود بخشند. برای اطلاعات بیشتر به لینک سایت https://arazcloud.com/ مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۶۰۸۴۶۳۲ تماس بگیرید.

کد خبر 698061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.