هفتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در منطقه ۷ شهرداری

منطقه هفت شهرداری اصفهان، هفتمین مقصد بازدید سرزده شهردار اصفهان پس از مناطق سه، یک، چهار، ۱۰ و ۹ و۱۳ شهرداری منطقه هفت بود که در این بازدید ابراز رضایت کارکنان از مدیر منطقه تا ایده‌های ناب «آقای مدیر» برای ارتقای هویتی منطقه مشهود بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ندانستن مقصد، همچنان روال ثابت بازدیدهای سرزده شهردار اصفهان از مناطق و سازمان‌ها است، صبح اولین روز هفته، شنبه بیستم‌ونهم مهرماه_ همراه با عکاس به سمت ایستگاه هفتم بازدید سرزده شهردار اصفهان حرکت کردیم. پس از عبور از چهارباغ پایین، میدان شهدا، بلوار کاوه، سمت و سوی خودروی حامل شهردار، به سمت شمال اصفهان بود، گزینه‌های احتمالی در ذهن، منطقه ۷ شهرداری، منطقه ۱۲، منطقه ۱۴، معاونت حمل و نقل و معاونت شهرسازی بود.

اما با اندکی صبر، متوجه شدیم، هفتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در منطقه هفت شهرداری قرار بر شکل‌گیری بود.

هفتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در منطقه هفت شهرداری

در بدو ورود علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان به محوطه ورودی ساختمان شهرداری منطقه هفت، یکی از مراجعه‌کنندگان که مرد میان‌سالی به‌نام عظیمی بود، دست شهردار را در دستان خود گرفت و ضمن خوش‌وبش بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که باعث ایجاد نارضایتی‌های زیاد مردم از شهرداری می‌شود، جلسات متعدد مسئولان در زمان و ساعت اداری و یا حضور برخی کارشناسان در ساعت اداری برای بازدیدها است.

این شهروند معتقد بود باید نسبت‌به این امر چاره اندیشی شود تا کار مردم بر زمین نماند و هیچ نارضایتی جمعی از شهرداری صورت نگیرد، همچنین پیشنهاد کرد لازم است از هر مراجع کننده به شهرداری، یک نظرخواهی صورت گیرد تا میزان رضایت خود را از انجام کارها توسط کارکنان سنجیده شود و جلسات و بازدیدها به زمان‌هایی پس‌از ساعت اداری موکول شود.

در ادامه، ضمن بازدید شهردار اصفهان از قسمت‌ها و واحدهای مختلف شهرداری منطقه هفت، از جمله تعمیرات و نگه‌داری، واحد املاک، نوبت به واحد بازرسی و شکایت رسید.

در مسیر این بازدیدها، گفت‌وگویی با شهروندی به‌نام «حسینی» داشت که به‌منظور رفع مشکلات ملک خود که در دهه هشتاد، توسط فردی به دو نفر فروخته شده بود به شهرداری مراجعه کرده بود، در ادامه بازدیدها یکی از کارکنان منطقه هفت شهرداری به‌نام خانم بینا از قسمت عمران ضمن بیان مشکلات خود سراغی از رسمی شدن و تبدیل وضعیت‌های کارکنان شهرداری پس‌از چندین سال خدمت گرفت که شهردار اصفهان نیز در پاسخ او، از پیگیر بودن متولیان امر برای رفع این مشکل در مجمع شهرداران کلان‌شهرها و در جلسه با وزارت کشور و قول رفع این مشکل در آینده خبر داد.

هفتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در منطقه هفت شهرداری

قاسم‌زاده با حضور در واحد بازرسی و شکایت منطقه هفت شهرداری، از بیشترین مورد شکایت سوال کرد که حکمت‌پور، مسئول واحد بازرسی و شکایت منطقه هفت شهرداری اصفهان، بیشترین شکایت را از بخش‌های مرتبط با شهرسازی دانست و بیان کرد بسیاری از نارضایتی‌ها و شکایت‌های مردم به‌علت آن بوده که مردم تصور می‌کنند رویه‌ای غلط توسط شهرداری در حال انجام است.

وی وحدت رویه، یکسان‌سازی فرایندها و دوری از سلیقه‌گرایی را لازمه و راهکار کاهش پرونده‌های شکایتی دانست و بر وجود رئیس اداره شهرسازی منطقه هفت شهرداری به‌عنوان یک مسئول فنی، قوی و دلسوز به‌عنوان عامل مؤثر در کاهش پرونده‌های شکایت در این منطقه تاکید کرد.

هفتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در منطقه هفت شهرداری

بازدید از واحد اداره مالی و اقتصادی شهرداری منطقه هفت دیگر مقصد قاسم‌زاده بود، رئیس این اداره در بیان چالش مدنظر خود گفت: در مراجعه غیرحضوری شهروندان و مباحث مربوط به اصرو و سرای ۱۰؛ منطقه هفت شهرداری اصفهان به‌عنوان پایلوت انتخاب شد، در این زمینه و در ابتدای امر خدمات غیرحضوری به خوبی انجام می‌شد، ولی آن‌گونه که شایسته و قابل انتظار بود خدمات غیر حضوری شهرداری پس‌از ایام کرونا رونق نگرفت و چه‌بسا رکود پیدا کرده است.

وی در بیان راهکار افزود: باید کل بدنه مدیریت شهرداری در راستای اجرای خدمات به‌صورت غیرحضوری پیگیری مجدانه داشته باشند.

گپ و گفت شهردار اصفهان با واحد عوارض و نوسازی منطقه هفت شهرداری از دیگر قسمت‌های بازدید بود، مسئول این واحد با بیان اینکه مردم نسبت‌به افزایش قیمت عوارض و اینکه این افزایش از اواسط سال صورت‌گرفته است، مراتب اعتراض داشته‌اند.

هفتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در منطقه هفت شهرداری

واحد اداره شهرسازی منطقه هفت، قسمت بعدی مورد بازدید توسط شهرداری اصفهان بود، نیکوکار رئیس این اداره با بیان اینکه معتقدم استقلال شهرسازی در مناطق پانزده‌گانه از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: یکی از چالش‌های پیش روی ما این است که بعضاً تصمیماتی را در سطح صف در شهرداری اصفهان می‌گیریم که در سطح ستاد به مشکل برمی‌خورد و قابل‌حل نیست.

مریم معتمدی، مسئول واحد صدور پروانه که به گفته مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از کارمندان نمونه و قابل تقدیر در انجام وظایف خود است، ضمن تشکر و قدردانی بر بیان بعضی از توضیحات اکتفا کرد.

کارشناسان بخش محاسبات، درآمد، واحد دفاتر پیشخوان، طرح تفصیلی، عمران، بایگانی و حراست از دیگر قسمت‌هایی بود که توسط شهرداری اصفهان بازدید شد. حسن‌پور به‌عنوان مسئول واحد حراست شهرداری منطقه هفت تاکید کرد: یکی از معضلاتی رایج که باعث ایجاد نارضایتی توسط شهروندان می‌شود، مدت زیاد انتظار پرونده‌ها و استعلام‌های مربوطه توسط دفاتر پیشخوان است.

وی بر تغییر عادت‌های چندساله مردم در مسیر صدور پروانه به‌عنوان یکی از راهکارها اشاره کرد.

هفتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در منطقه هفت شهرداری

مقضی، شهروند میان‌سال دیگری بود که از دادن ملک خود در منطقه ۱۰ شهرداری در سال ۸۸ و کوتاهی شهرداری منطقه در پرداخت هزینه یا دادن معوض آن گلایه داشت. شهردار اصفهان نیز ضمن شنیدن گلایه‌ها و مراتب اعتراض شهروند، حق را در صورت وجود صحت این موضوع به این شهروند داد و دستور رسیدگی فوری برای حل و چاره اندیشی موضوع را صادر کرد.

شهردار اصفهان ضمن بازدید از واحد امور منابع انسانی، شهرداری منطقه هفت، این واحد را مادر سیستم و رسیدگی به امور کارکنان و توجه به به پرسنل را از ضروریات عملکردی دانست و گفت: بزرگترین سرمایه هر سازمانی، نیروی انسانی است.

واحد امور مالی، کارشناس درآمد و رئیس اداره حمل‌ونقل ترافیک نیز از دیگر واحدهای مورد بازدید شهردار اصفهان در منطقه هفت شهرداری بود، در واحد اداره حمل‌ونقل و ترافیک، با حضور شهردار اصفهان، عباس روحانی مدیر کل دفتر بازرسی شهرداری و سلطان‌آقایی مدیر منطقه هفت شهرداری، در رابطه با ساماندهی وضعیت اتوبوس‌های روبروی پایانه کاوه و رفع معضل شبانه و چند ساله شهروندان در این منطقه، بحث و تبادل نظر شد و شهردار اصفهان دستور همراهی کامل با شهرداری منطقه برای گره‌گشایی از این مشکل ترافیکی و اجتماعی را در صورت داشتن طرحی مناسب از سوی منطقه هفت داد.

واحد فناوری اطلاعات مقصد بعدی بازدید شهردار اصفهان بود که رئیس این اداره از صدور حکم دستیار ویژه برای مدیر عامل سازمان فاوا و افق بلند شهردار اصفهان در رابطه با هوشمندسازی شهر و توجه به عرصه فناوری اطلاعات تشکر کرد.

هفتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در منطقه هفت شهرداری

اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری منطقه هفت، در بازدید علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان از این واحد با اشاره به استقبال منطقه از ۶۰ هزار دانش‌آموز در ایام جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در محل باغ فدک به همراه خانواده‌های آنان گفت: سعی شده است نمایی از جشنواره‌های اصفهان در سطح محلات منطقه به اجرا دربیاید، در همین رابطه جشنواره فیلم کودک و قطار شادی آن در محلات گلستان، شهرک ولیعصر، برازنده و فلاطوری به نمایش گذاشته شد.

اداره عمران آخرین واحد به عنوان مقصد بازدید شهردار اصفهان از منطقه هفت بود که به‌تازگی در این سمت قرار گرفته بود، مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان می‌گوید: با حضور این رئیس اداره و پیگیرهای مجدانه و شبانه‌روزی و البته جهادی، آمار شکایت مردم با سامانه ۱۳۷ در رابطه با بحث آسفالت معابر و روکش آسفالت در ظرف مدت یک ماه از ۱۵۰۰ عدد به ۳۳ عدد کاهش یافته بود.

با شنیدن این خبر، علی قاسم‌زاده، با تبسمی شیرین؛ رو به مهدی سلطان‌آقایی، مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان کرد و گفت: امروز دائم خبرهای خوش، خوب و دارای پیام رضایت از کارکنان، درباره مدیریت این منطقه شنیدیم.

هفتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در منطقه هفت شهرداری

حُسن ختام، این بازدید، گزارش عملکرد و بیان اولویت‌ها از زبان مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان بود.

مهدی سلطان‌آقایی اظهار کرد: این حضور و بازدید سرزده شهردار در این منطقه، یک دلگرمی خاصی را به ما بخشید، کمک برای اجرایی کردن ایده‌های مدنظر خود نیز می‌تواند بهترین تشویق به ما باشد.

وی با بیان اینکه منطقه هفت شهرداری اصفهان، جنبه هویتی نداشته و باید عناصر هویتی، المان‌ها و نشانه‌های هویتی در سطح آن پررنگ شود افزود: در نظر داشته در سال‌های آتی در زمینه زیباسازی، المان‌ها و نشانه‌ها و ایجاد میدانگاه‌های پایدار در سطح منطقه تمرکز و توجه کنیم.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان تاکید کرد: دومین نکته مدنظر خود، سامان‌دهی و ارتقا وضعیت باغ فدک است، دغدغه شخصی من ارتقای این وضعیت بوده، دراین راستا عملیات فاز ۳ طرح توسعه باغ فدک آغاز شده‌است و تمام همت خود را با همراهی کمیته عالی باغ فدک، رقم خواهیم زد.

وی ایجاد زمین‌های روباز ورزشی، استقرار و احداث آلاچیق‌های دائمی، سامان‌دهی وضعیت دریاچه و بهسازی محیطی را از جمله اقدامات در قالب پروژه فاز ۳ طرح توسعه باغ فدک دانست و گفت: این مهم جز با همراهی مدیران و مسئولان محقق نخواهد شد.

هفتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در منطقه هفت شهرداری

سلطان‌آقایی وجود پرونده‌های حقوقی زیاد منطقه هفت شهرداری، بر اساس کوتاهی‌ها و قصورها در دوران‌های گذشته را سومین موضوع به عنوان مهمترین چالش و موضوع مطرحی دانست و خاطرنشان کرد: دلهره، اضطراب و نگرانی‌های دائمی از این پرونده‌های حقوقی، مانع ایجاد فکرهای جدید شده است و باید در این زمینه فکری عاجل کرد.

وی چهارمین اولویت خود را این‌گونه تصریح کرد: باید الگوهایی که کم‌تر به آن دقت شده، در منطقه هفت ایجاد کنیم که مناسب‌سازی سالن‌های کتابخانه منطقه برای استقبال بیشتر مردم از جمله این الگوها است.

سلطان‌آقایی حرکت به سمت منطقه‌ای با شاخصه تکریم ارباب رجوع در سال آینده را نیز از دیگر اقدامات مدنظر نظر ذهنی دانست و گفت: در این رابطه تغییر و مناسب سازی مبلمان انتظار شهروندان، اطلاع‌رسانی الکترونیکی از مراحل انجام خدمات گوناگون به شهروندان و تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در منطقه از اولویت‌های دیگر است که امید داریم با کمک شهرداری مرکزی محقق شود.

گزارش از: سیدامیرحسین ابطحی

کد خبر 697834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 0
    باسلام‌وعرض وادب خدمت شهردار منطقه ۷ ...خدمت شماشهردارمحترم عرض دارم که اگر دراین منطقه توی هرکوچه ی سطل آشغال میذاشتن هم کوچه ها تمیز بود هم آشغال و...تو کوچه مخل پخش نمیشد لطفا پیگیری کنید ممنون
  • حمید IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    باسلام خدمت دکتر قاسم زاده ضمن تشکر از شما و جناب روحانی ای کاش ی سری هم به منطقه ۸ هم میزدید .واقعا وضعیت تو این منطقه خوب نیست و روند پرونده ها بسیار به کندی پیش می‌رود.