جزئیات تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات از زبان عضو شورای نگهبان

عضو شورای نگهبان گفت: تایید صلاحیت نامزدها در هر دوره‌ای مختص همان دوره است و امکان تایید صلاحیت نامزدهایی که در ادوار گذشته رد صلاحیت شده‌اند وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی کدخدایی روز شنبه، بیست و نهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار کرد: هدف از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری جلسات با اعضای هیأت‌های اجرایی انتخابات و کارشناسان و ارائه بررسی و توصیه به در حوزه انتخابات است.

وی با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای نگهبان هم طبیعتاً باید فعالیت‌های خود را در حوزه نظارتی و همکاری با حوزه وزارت کشور و استانداری‌ها و هیأت‌های اجرایی برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور سرعت ببخشد.

عضو شورای نگهبان، گفت: همه این اقدامات در کنار هم دست به دست هم می‌دهند تا انتخاباتی که در شأن جمهوری اسلامی و مردم است با توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» انجام شود.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان هم مثل همیشه به‌دنبال تضمین سلامت انتخابات است و اقداماتی که انجام خواهد داد با در نظر گرفتن راهبردهای اساسی مدنظر مقام معظم رهبری است و امیدواریم که اقدامات نظارتی ما در شورای نگهبان و هیأت‌های نظارت استانی و شهرستانی، تأمین کننده این راهبردهای اساسی باشد.

کدخدایی خاطرنشان کرد: آنچه که شورای نگهبان می‌تواند انجام دهد تاکید بر رعایت دقیق قانون و نظارت دقیق در برگزاری انتخابات است و به امید خدا در بررسی صلاحیت‌ها هم به همین صورت خواهد بود.

وی با بیان اینکه راهبردهایی که مقام معظم رهبری فرمودند شامل همه دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و دستگاه‌های مسئول امنیت است، گفت: اقداماتی را دستگاه‌های مختلف انجام داده‌اند و شورای نگهبان نیز آموزش‌های لازم را به عوامل نظارتی خود داده‌است.

عضو شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آیا کسانی‌که در دوره‌های گذشته تأیید صلاحیت نشدند و یا اعتبارنامه آن‌ها رد شده در این دوره تأیید صلاحیت می‌شوند، گفت: همیشه اعلام کرده‌ایم که بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری برای همان دوره خاص خودش است، بنابراین بررسی صلاحیت در هر دوره‌ای از نو شروع می‌شود و امکان تأیید صلاحیت افرادی که در ادوار گذشته رد صلاحیت یا رد اعتبارنامه شده‌اند وجود دارد.

وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوازدهم که در یازدهم سال‌جاری برگزار می‌شود تفاوتی با انتخابات گذشته ندارد، گفت: دشمن همیشه در صدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است و موقع انتخابات تهدیدها و توطئه‌ها و دشمنی‌ها افزایش پیدا می‌کند که می‌طلبد مردم همواره در صحنه حضور داشته باشند.

کد خبر 697816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.