شکست طرح‌های پیشرفت جوانان اروپایی طی دهه گذشته

زندگی جوانان اروپایی طی دهه گذشته پیشرفتی نداشته است و طبق جدیدترین داده‌ها، بریتانیا و فرانسه طی یک دهه اخیر هیچ پیشرفتی در زمینه حقوق و رفاه جوانان نداشته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های جدید نشان می‌دهد بریتانیا و فرانسه در میان پنج کشوری قرار دارند که طی دهه گذشته هیچ پیشرفتی در زمینه حقوق و رفاه جوانان نداشته‌اند.

انجمن جوانان اروپا و شاخص ضرورت پیشرفت مشترک جوانان جامعه، با استناد به شکست مکرر در رضایت جوانان از در دسترس بودن مسکن مقرون‌به‌صرفه، اروپا را به‌عنوان دومین منطقه پس از آمریکای شمالی در لیست بدترین مناطق برای پیشرفت جوانان قرار دادند.

طبق گزارش جدید، مشهودترین شواهد در بریتانیا دیده می‌شود که تقریباً نیمی از شهروندان جوان (۴۵ درصد) نسبت به در دسترس نبودن مسکن مقرون‌به‌صرفه ناراضی هستند. جوانان بریتانیایی همچنین به‌طور فزاینده‌ای در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، کیفیت آب و شرایط آلودگی در این کشور اظهار ناراضی کرده‌اند.

رضایت از مسکن در میان جمعیت جوان فرانسوی نیز بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ تقریباً ۲۵ امتیاز کاهش یافته است و دسترسی به آموزش متوسطه یک نگرانی چشمگیر در این کشور به‌شمار می‌رود؛ فرانسه در این زمینه رتبه ۴۸ جهان را به خود اختصاص داده است.

شکست جوانان با طرح‌های دولت‌های اروپایی

بر اساس شاخص ضرورت پیشرفت مشترک جوانان جامعه، اروپا از سال ۲۰۱۸ تاکنون هیچ‌گونه پیشرفتی در ۶۰ زمینه ضروری برای جوانان از جمله مسکن ارزان‌قیمت، دسترسی به آموزش، کاهش حوادث خشونت‌آمیز و افزایش ایمنی زنان جوان نداشته است و هرچند تک‌تک کشورهای اروپایی به‌طور مجزا در ارزیابی هر یک از این زمینه‌ها رتبه‌های بالایی به دست آورده‌اند، اما طبق بررسی‌ها لازم بود دولت‌های اروپایی به‌ویژه در بخش‌های مسکن مقرون‌به‌صرفه و رفاه روانی جوانان سرمایه‌گذاری‌های بسیار بیشتری می‌کردند. چراکه پیشرفت به میزان سرمایه‌گذاری عمومی روی جوانان و ارتقای رتبه جوانان در دستور کار سیاسی بستگی دارد و فقدان سرمایه‌گذاری کافی و اراده سیاسی با عقب ماندن نسل‌ها از روند پیشرفت همراه است.

آخرین ارقام موجود در پایگاه داده رسمی اتحادیه اروپا حاکی از افزایش آسیب‌پذیری جوانان در برابر فقر، بیکاری، و شرایط مخاطره‌آمیز است و دولت‌های اروپا عملاً در حال فراهم آوردن شرایط شکست جوانان هستند. البته این روند کلی برای همه کشورهای اروپایی یکسان نیست و در طول ۱۲ سال گذشته صربستان، مولداوی و آلبانی به‌طور قابل‌توجهی زمینه‌های رفاه جوانان خود را بهبود بخشیده‌اند. در این کشورها دسترسی بهتر به ارتباطات و اینترنت، مسکن مناسب، افزایش احساس امنیت و دسترسی بهتر به آموزش عالی نقش چشمگیری در این بهبود داشته است.

شکست طرح‌های پیشرفت جوانان اروپایی طی دهه گذشته

کد خبر 697760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.