خراسان شمالی ظرفیت خوبی برای فعالیت در حوزه محصولات حلال دارد

مدیرکل امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد گفت: جایگاه استان در بخش صادرات محصولات حلال ویژه و سازمان ملی استاندارد در قانون توسعه نظام، تنها مرجع اعطای نشان حلال است، اما طی سال‌های گذشته در این زمینه غفلت شده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم ابراهیمی امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در همایش روز ملی استاندارد اظهار کرد: ایران در چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۴۰۴، باید از کشورهای پیشرو در تمام امور باشد که یکی از این امور استاندارد است.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد در کیفیت‌بخشی به محصولات نقش فعال و سازنده‌ای دارد، افزود: استاندارد تنها سازمانی است که موفق به کسب جایزه کیفیت شده است.

مدیرکل امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲ کشور غیراسلامی درخواست همکاری با دفتر امور حلال را دارند و بین ۱۰ کشور صادرکننده نشان حلال، حتی یک کشور اسلامی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در بین شش کشور واردکننده محصولات حلال، کشور اسلامی وجود ندارد، بنابراین باید نقش خود را در بازارهای جهانی حلال بهبود بخشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه خراسان شمالی ظرفیت خوبی برای فعالیت در حوزه محصولات حلال دارد، تصریح کرد: جایگاه استان در بخش صادرات محصولات حلال ویژه و سازمان ملی استاندارد در قانون توسعه نظام تنها مرجع اعطای نشان حلال است، اما طی سال‌های گذشته در این زمینه غفلت شده بود.

مدیرکل امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد گفت: خدمات حلال از جمله گردشگری حلال، بیمه حلال و خدمات بیمارستانی و پزشکی حلال بازار مناسبی در جهان دارد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران با جهاد دانشگاهی برای تدوین خدمات پزشکی و درمانی وارد مذاکره شده است، پیگیر هستیم که این امر محقق شود تا در صورت تحقق، خدمات گردشگری استاندارد توسعه پیدا می‌کند و از کشورهای اروپایی مشتری خواهد داشت.

کد خبر 697732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.